عصر خودرو

گزارش هفتگی بررسی بازارها منتشر شد:

افزایش قیمت صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران

عصر بازار- در هفته گذشته، قیمت تمامی صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران افزایش پیدا کرده است و در این میان صندوق تجارت شاخصی کاردان با ۳.۶ درصد رشد، بیشترین افزایش قیمت را از آن خود کرده است. در مدت مشابه در میان این نهادهای مالی از نظر تغییرات ارزش خالص دارایی (NAV)، صندوق پاداش سهامداری توسعه با رشد ۰.۸ درصد بیشترین و صندوق شاخص ۳۰ شرکت فیروزه با رشد ۰.۲ درصد کمترین افزایش ارزش خالص دارایی را داشته اند.

افزایش قیمت صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس تهران، بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که به بررسی عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، 17 بورس معتبر خارجی، قیمت ارز و سکه، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت پرداخته، از ابتدای سال 1395 تا پایان هفته نخست خرداد ماه، شاخص کل (ارزش وزنی) بورس اوراق بهادار تهران 4.2 درصد و شاخص قیمت (ارزش وزنی) 7.7 درصد کاهش داشته است. این در حالی است که شاخص کل (هم وزن) 4 درصد و شاخص قیمت (هم­وزن) 2.2 درصد افزایش داشته است. اختلاف بازدهی بین شاخص ارزش وزنی و شاخص هم وزن حاکی از عملکرد بهتر شرکت­های متوسط و کوچکتر در مقایسه با شرکت­های بزرگ بورس اوراق بهادار تهران است. در این مدت شاخص فرابورس ایران  1.4 درصد، قیمت دلار مبادله­ای 0.7 درصد و قیمت یورو مبادله­ای 1.1 درصد رشد داشته است. در مدت مشابه قیمت سکه بهار آزادی 1.1 درصد افت داشته است.

    مطابق گزارش یادشده که توسط مدیریت تحقیق و توسعه منتشر شده است، در هفته گذشته (با احتساب یک روز کاری کمتر)، حجم معاملات نسبت به هفته قبل 27 درصد کاهش پیدا کرد و  3 صنعت "خودرو و ساخت قطعات"، "بانک­ها و موسسات اعتباری" و "سرمایه­گذاری­ها" به ترتیب 39، 11 و 10 درصد و در مجموع 60 درصد از حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص دادند.

    بر این اساس در هفته منتهی به پنجم خردادماه سال 1395، صنعت "ابزارپزشکی، اپتیکی و اندازه‌گیری" با بازدهی 16.3+ درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت. در مدت مشابه صنعت "محصولات چوبی" با افت 6.9 درصدی، بیشترین افت را تجربه کرد. در میان شرکت­ها در هفته گذشته، "کابل البرز" با 19.9+ درصد و "رادیاتور ایران" با 13.8- درصد، به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را داشته­اند.

    بر اساس گزارش یاد شده و در میان شاخص بورس­های معتبر جهانی نیز از ابتدای سال تا کنون، شاخص بورس بمبئی (NSE30) با رشد 3.7 درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس استانبول (BIST100) با افت 5.2 درصدی، کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده­اند.

    در 30 روز منتهی به پنجم خردادماه سال 1395 و در بازارهای جهانی، قیمت فلزات اساسی با کاهش همراه بوده و در این میان قلع با 10.5 درصد افت، بیشترین کاهش قیمت را داشته است. در مدت مشابه، قیمت انواع نفت با افزایش قیمت همراه بوده است و قیمت نفت وست تگزاس، برنت و اپک به ترتیب 16، 12 و 14 درصد افزایش پیدا کرده است.

    علاقه مندان برای دریافت اصل گزارش  اینجا را کلیک کنید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها