عصر خودرو

مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس اعلام کرد:

دورخیز هلدینگ خلیج فارس برای تحقق زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی

عصر بازار- مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس گفت: بخش خصوصی با توجه به زیرساخت مطلوب و دارا بودن نیروهای کارآمد و متخصص آماده همکاری بیشتر برای توسعه صنعت پتروشیمی ایران و تکمیل زنجیره ارزش است.

دورخیز هلدینگ خلیج فارس برای تحقق زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس گفت: توسعه متوازن صنعت پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش در اولویت طرحهای توسعه ای این صنعت قرار دارد و در این مسیر بخش خصوصی می تواند بیش از گذشته نقش آفرین باشد.

    عادل نژاد سلیم با تاکید برلزوم تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی گفت: هلدینگ خلیج فارس آمادگی برای همکاری در راه تحقق این راهبرد ملی را دارد و بسترهای مطلوب ایجاد شده در صنعت پتروشیمی زمینه تقویت و سرمایه گذاری در بخش صنایع پایین دستی را فراهم کرده است که باید از تمام ظرفیت‌های موجود به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

    وی افزود: برای توسعه هر صنعتی، باید حرکت در مسیر تکمیل زنجیره ارزش آن صنعت مورد توجه ویژه قرار گرفته و کلیه حلقه‌های این زنجیره مد نظر قرار گیرد و در پتروشیمی می توان با عزمی ملی این هدف را در یک بازه زمانی کوتاه محقق کرد.

    نژاد سلیم ادامه داد: تحقق وایجاد تعامل موثر برای هم افزایی و افزایش توان رقابتی در استفاده از ابزار و فرصت های بازار داخلی به عنوان سکوی پرتاب به بازارهای جهانی با تکمیل زنجیره ارزش محقق خواهد شد و توسعه صنعت پتروشیمی ایران باید افزون بر بخش های بالادستی در صنایع تکمیلی نیز با برنامه ریزی محقق شود.

    به گفته مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس، عدم توسعه صنایع پایین دستی در صنایع مختلف کشور از جمله صنعت پتروشیمی در سال های گذشته افزایش خام فروشی را در پی داشته و در تلاش هستیم تا همگام با سایر بخش ها، خام فروشی را به حداقل برسانیم.

    نژاد سلیم تصریح کرد: جلوگیری از خام فروشی به عنوان یکی از سیاست های راهبردی دولت از سوی تمام متولیان امر مورد توجه خاص قرار دارد و در این مسیر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی می‌تواند به علت دارا بودن ارزش افزوده بالا تاثیرگذار باشد.

    وی با بیان این که توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی از طریق تکمیل زنجیره ارزش محصولات تولید شده در صنایع بالا‌دستی یکی از مهمترین راهبردهای جلو‌گیری از خام فروشی در بخش نفت و گاز است، گفت: باید از بخش خصوصی برای توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی حمایت کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها