عصر خودرو

اجرای اقتصاد مقاومتی در بورس;

عرضه اولیه بورس ۹۵ با واسپاری

عصر بازار- لیزینگ‌ها از طریق نخستین عرضه اولیه بورس امسال با واسپاری در خدمت اجرای اقتصاد مقاومتی قرار گرفتند.

عرضه اولیه بورس ۹۵ با واسپاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، علی قاسمی ارمکی یکی از هزینه های لیزینگ ها را ایجاد شعب در شهرستان ها و استان ها عنوان کرد که به عنوان یک فضای فیزیکی رو در رو، ایجاد آن الزامی است؛ این در حالی است که شعب بانک به عنوان درگاه مشتریان واسپاری ملت می تواند هزینه ها را کاهش دهد.

    وی گفت: ارائه سرویس به کارکنان بانک، شرکت های و صندوق های بازنشستگی که مشتریان تجاری بانک محسوب می شوند، از جمله ظرفیت هایی است که برای واسپاری ها محسوب می شود. قاسمی از برنامه افزایش سرمایه خبر داد که با عرضه سهام واسپاری ملت در بازار سرمایه و رفع محدودیت های بانک مرکزی در این زمینه، انجام خوهد شد.

    وی یکی از عوامل مهم برای خرید سهام در بازار سرمایه از دیدگاه سهامداران حقیقی را بازار سازی سهام در شرایط منفی بازار ذکر و اضافه کرد: با توجه به پایین بودن ارزش بازار و بافت سهامداری، هیچگونه نگرانی در خصوص بازار سازی سهام در روزهای منفی بازار سرمایه، وجود ندارد.

    قاسمی در خصوص تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر عملیات لیزینگ اظهارداشت: کاهش نرخ بهره بانکی موجب افزایش سود و افزایش سطح فعالیت های شرکت های حاضر در این صنعت می شود.

    وی با اشاره به مالکیت 7 درصدی لیزینگ واسپاری ملت از سهام معادن بافق، ارزش این میزان سهم در پرتفوی واسپاری ملت را 16 میلیارد تومان عنوان کرد و یاد آور شد: معادن بافق به عنوان یکی از طرح های فولادی ایمیدرو در سنوات گذشته به مجموعه گروه مالی ملت و واسپاری ملت واگذار شده است.

    مشاور عرضه و پذیرش با اشاره به بهره برداری فاز اول معادن بافق ادامه داد: فاز دوم به عنوان اصلی ترین طرح معادن بافق در سال 96 به بهره برداری خواهد رسید. با توجه به برنامه های گروه مالی ملت برای ورود معادن بافق به بازار سرمایه، با راه اندازی فاز دوم معان بافق، این مسئله می تواند سود مناسبی را در مورد شناسایی قرار دهد.

    وی در مورد زمان و میزان عرضه سهام واسپاری در بازار سرمایه گفت: برنامه سهامدار عمده عرضه 5 درصد از سهام این شرکت در بازار سرمایه بود، اما با توجه به درخواست سازمان بورس برای عرضه بیشتر، 10 درصد از سهام این شرکت روز دوشنبه عرضه خواهد شد.

    همچنین علیرضا ابراهیم پور موضوع فعالیت واسپاری را تامین انواع خودرو و کالا و نیز اموال منقول و غیرمنقول و واگذاری آنها به متقاضیان تعریف کرد که در قالب عقود اجاره یا فروش اقساطی صورت می گیرد. وی با اشاره به دریافت اولین مجوز شرکت در یازدهم خردادماه  1388، از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران یاد آورشد: همچنین آخرین مجوز فعالیت از بانک مرکزی در 28 اسفندماه 1392 با مدت اعتبار پنج ساله دریافت شد.

    ابراهیم پور در بیان نقش صنعت لیزینگ در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: در شرایط اقتصادی فعلی شرکت های لیزینگ از جمله واسپاری ملت می تواند به عنوان یک ابزار تامین مالی کارا و اثر بخش در حمایت از بخش های مختلف تولیدی داخل کشور ایفای نقش کند.

    این مقام مسئول ساماندهی تسهیلات دریافتی سنوات قبل و پرداخت به موقع اقساط، تأمین مالی ارزان قیمت و جلوگیری از تحمیل هزینه های غیر ضروری بخش تأمین مالی، بازاریابی شرکتی و توسعه شبکه واگذاری در قالب عقد قراردادهای بازاریابی و پیمانکاری در شعب بانک و خارج آن را از جمله برنامه های جدید واسپاری اعلام کرد.

    همچنین مدیر پذیرش بورس نیز با بیان اینکه خوشنامی سهامدار عمده، اطمینانی برای ورود به این عرضه اولیه است گفت: صنعت لیزینگ به عنوان صنعت شناخته شده ای در بازار سرمایه است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها