عصر خودرو

ارزش معاملات امروز فرابورس در مرز ۲ هزار میلیارد ریال

عصر بازار- در نخستین روز هفته، حدود ۲ هزار میلیارد ریال داد و ستد در بازارهای فرابورس انجام شد.

ارزش معاملات امروز فرابورس در مرز ۲ هزار میلیارد ریال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، فعالیت بازار فرابورس در روز 8 خرداد‌ماه 1395 با خرید و فروش 228 میلیون ورقه بهادار در 48 هزار و 548 نوبت به ارزش یک هزار و 966 میلیارد و 450 میلیون ریال خاتمه یافت.
    توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان به همراه سرمایه‌گذاری مسکن الوند و آهن و فولاد ارفع بیشترین افزایش قیمت سهم را داشتند در حالی که سهام شرکت‌های بیمه دی، البرز بالک و برق عسلویه مپنا با بالاترین کاهش قیمت مواجه شدند.
    این گزارش حاکی است، بیشترین حجم معاملات امروز در اختیار ریل پرداز سیر با خرید و فروش 42 میلیون سهم بود و بیشترین ارزش معاملات امروز به ارزش 70 میلیارد ریال در نماد ذوب آهن اصفهان اتفاق افتاد.
    همچنین، آیفکس از ابتدای ساعت معاملاتی امروز روند صعودی در پیش گرفت و با افزایش بیش از 8 واحدی عدد 825.31 واحد را نشان داد. نمادهای هلدینگ خاور میانه، پتروشیمی مارون و تولید برق دماوند بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند.
    طبق این گزارش، قیمت اوراق تسهیلات مسکن در روز جاری در تمامی نمادها افت کرد و در محدوده 777 تا 813 هزار ریال معامله شد.
    در بازار اول 21 میلیون ورقه بهادار به ارزش 36 میلیارد ریال داد و ستد شد و بیشترین حجم و ارزش معاملات در نماد بیمه دی اتفاق افتاد. همین طور، 140 میلیون اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 409 میلیارد ریال خرید و فروش شد.
    در نخستین روز هفته 5 درصد از سهام شرکت توسعه حمل ونقل ریلی پارسیان برای نخستین بار در بازار دوم عرضه و هر سهم آن 12 هزار و 700 ریال کشف قیمت شد.
    همچنین، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با معامله یک میلیون و 630 هزار سهم بالاترین حجم معاملات صندوق‌های قابل معامله را به خود اختصاص داد.
    در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بیشترین حجم و ارزش معاملات متعلق به اوراق اجاره ماهانه رایتل به ارزش 651 میلیارد ریال بود و در مجموع یک هزار و 326 میلیارد ریال اوراق در این بازار داد و ستد شد. در عین حال، 303 میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی در نمادهای "اخزا" مبادله شد که بالاترین ارزش معاملات در نماد "اخزا4" به میزان 150 میلیارد ریال بود.
    امروز نمادهای معاملاتی شرکت پتروشیمی زاگرس و شرکت پخش البرز پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم، نماد معاملاتی شرکت نفت پاسارگاد  پس از ارائه اطلاعات واقعی و نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی خراسان پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهم و تقسیم سود نقدی هر سهم بازگشایی شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو