عصر خودرو

با برگزاری نخستین ایده‌بازار تجهیزات ورزشی اتفاق افتاد

رقابت ایده‌های ورزشی با حمایت فرابورس ایران

عصر بازار- به دنبال گسترش اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت از نخبگان، نخستین رویداد ایده بازار فناوری و تجهیزات ورزشی ه منظور جمع‌آوری ایده‌های علمی و ارتقای سطح فناوری‌ها و تجهیزات ورزشی با حمایت فرابورس ایران برگزار شد.

رقابت ایده‌های ورزشی با حمایت فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، در این رویداد علمی که برای نخستین بار با شرکت اختراعات و فناوری‌های مرتبط با تجهیزات ورزشی توسط پژوهشگاه علوم ورزشی وزارت علوم در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، از بین بیش از 155 ایده ارسالی و اختراع رسیده به دبیرخانه، 8 ایده برتر به مرحله پایانی راه یافت و در مقابل داوران برای سرمایه‌گذاران و دانشجویان ارائه شد.
    در ابتدای این مراسم، رضا قره‌خانلو رییس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم با اشاره به اهداف برگزاری این ایده بازار، محورهای این رویداد را مهندسی بیومکانیک، مهندسی و فناوری ورزشی، مهندسی پزشکی، تجهیزات توانبخشی ورزشی، نرم افزار های ورزشی ، ابزارهای تمرینی و کمک تمرینی رشته‌های ورزشی عنوان کرد.
    این گزارش حاکی است، ایده‌های منتخب شامل لباس ورزشی هوشمند، دستگاه بدنسازی همه کاره ایزومتریک، دستگاه سنجش تراریختگی و اجرا در مهارت‌های ادراکی و حرکتی و کیف کوله هوشمند کوهنوردی در بخش اول و پنجه‌های مصنوعی کربنی برای راه رفتن و دویدن معلولین، ربات هوشمند توانبخشی اندام تحتانی، دستگاه اندازه گیری ضربان قلب، شتاب، سرعت، تعداد گام و مسافت طی شده ورزشکاران و طراحی تعاملی سیستم پرتابل شبیه‌ساز قایقرانی در بخش دوم ایده‌بازار، هریک به مدت 20 دقیقه برای مخاطبان ارائه شد.
    علاوه بر این، تعدادی از ایده‌ها که برای ارائه به صورت پوستر انتخاب شده بود، در معرض دید حاضران و داوران قرار گرفت.
    در پایان این مراسم، ایده‌های ارائه شده به صورت سخنرانی توسط داوران حاضر بررسی و ارزیابی شد و از بین آنها 3 طرح لباس ورزشی هوشمند، دستگاه اندازه گیری ضربان قلب و سیستم شبیه‌ساز قایقرانی به ترتیب حائز رتبه‌های برتر شدند.
    همچنین، از بین ایده‌های ارائه شده به صورت پوستر در این رویداد، 2 ایده سیستم اندازه‌گیری و تمرین دو رفت و برگشت و سیستم الکترونیکی داوری رشته ورزشی اسکواش به عنوان ایده‌های برتر در این بخش مورد تقدیر قرار گرفتند.
    گفتنی است، رویدادهای ایده‌بازار در 2 سال گذشته و پس از راه‌اندازی بازار دارایی فکری فرابورس ایران در راستای توسعه ابتکارات و اختراعات و به صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف توسط دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور پایه‌گذاری شده است.
     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها