عصر خودرو

افت ۷ درصدی قیمت سنگ‌آهن چین

عصر بازار- قیمت کنستانتره سنگ‌آهن در بازار داخلی چین در هفته گذشته با افتی ۷.۳ درصدی معادل ۶.۱۰ دلار برای هر تن مواجه شد.

افت ۷ درصدی قیمت سنگ‌آهن چین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، کنستانتره 66 درصد سنگ‌آهن داخلی چین برای تحویل به کارخانه‌های فولاد در شهر تانگشان در استان هبی، با کاهش 40 یوآنی نسبت به هفته گذشته، 500 تا 510 یوآن به ازای هر تن معامله شد.

    یک مقام رسمی فروش از معدن شرق این کشور اعلام کرد قیمت هر تن سنگ‌آهن در این هفته با کاهش 50 یوآنی مواجه شد. وی افزود:‌«در پی کاهش فروش و افت 5 دلار دیگر از قیمت سنگ‌آهن وارداتی، من در مورد کاهش پیش‌بینی قیمت خود نسبت به هفته گذشته تردید دارم. در حال حاضر و با توجه به افت قیمت‌های اخیر فولاد، سودآوری شرکتهای فولادسازی کم شده است، حتی با توجه به کاهش قیمت سنگ‌آهن، کارخانه‌های چینی قادر به پرداخت بیشتر برای تدارکات و خرید مواد خام نیستند.»
    قیمت هر تن شمش فولاد تانگشان چین در معاملات داخلی این کشور در هفته گذشته در حدود 100 یوآن کاهش یافته و به 1930 یوآن رسیده است. این در حالی است که در 21 آوریل قیمت هر تن شمش فولاد 2640 یوآن بوده است.

    موجودی بالای سنگ‌آهن، در حدود 100 میلیون تن در بنادر چین، به فشار روی قیمت سنگ‌آهن داخلی و خارجی ادامه می‌دهد. یک مقام مسئول در یک کارخانه فولاد چین اعلام کرد: «علی‌رغم کاهش قیمت سنگ‌آهن، قیمت‌ها هنوز رقابتی نیست.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها