عصر خودرو

مذاکره با اندونزی برای صادرات روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت

عصر بازار- براساس اعلام مسؤولان کشور اندونزی وزیر انرژی این کشور فردا به منظور امضای تفاهم‌نامه خرید نفت و ال پی جی به تهران سفر می کند.

مذاکره با اندونزی برای صادرات روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، مدیرکل آسیا و اقیانوسیه معاونت بین الملل و بازرگانی وزارت نفت پس از سفر اسفندماه سال گذشته به اندونزی و دیدار با وزیر انرژی و منابع معدنی این کشور گفته بود: اندونزی علاقمند به خرید نفت خام از ایران است که هنوز این مورد در مرحله امکان‌سنجی است و مقدار آن پس از بررسی‌های دقیق‌تر اعلام می شود.

    وی درباره احداث پالایشگاه در این کشور، با تاکید بر این که در این بخش قرار است بخش خصوصی حضور یابد، تصریح کرده بود: وزارت نفت از بخش خصوصی با تامین خوراک برای این پالایشگاه‌ها حمایت می کند.

    بر اساس این گزارش، در سفر اخیر وزیر اقتصاد به اندونزی نیز علی طیب‌نیا از آمادگی ایران برای تامین روزانه 200 هزار بشکه نفت خام مورد نیاز اندونزی در پسابرجام خبر داده بود.

    وی با اشاره به صادرات روزانه دو میلیون و 500 هزار بشکه‌ای نفت خام ایران پیش از تحریمها، گفته بود: هنگامی که تحریم‌ها اعمال شد صادرات نفت خام ایران به یک میلیون بشکه در روز کاهش یافت و ما اکنون می خواهیم این مقدار را به سطوح پیش از تحریم‌ها برسانیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها