عصر خودرو

مدیر عامل تامین سرمایه آرمان تاکید کرد؛

حاصل تکیه بر شایعات فضاهای مجازی فقط زیان است

عصر بازار- این روزها شایعات و خبرهای غیر رسمی منتشر شده در شبکه های مجازی برای سهامداران بسیار جذاب شده و گروه هایی از سهامداران به امید کسب سودهای قابل توجه و سریع به توصیه های واهی این گروه ها عمل می کنند.

حاصل تکیه بر شایعات فضاهای مجازی فقط زیان است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، محمودرضا خواجه نصیری، مدیر عامل تامین سرمایه آرمان در خصوص تکیه برخی گروه های سرمایه گذار به شایعات و خبرهای غیر موثق شبکه های مجازی گفت: گروه هایی که به دنبال کسب سودهای سریع و بالا از فضاهای هیجانی بازار سرمایه هستند به قول معروف می خواهند دست به قمار بزنند و هدف آنها سرمایه گذاری معقول از بازار سرمایه نیست.

    وی با تاکید بر اینکه چنین روشی برای سرمایه گذاری در بازار سهام به طور قطع با شکست مواجه می شود، افزود: کسانی که می خواهند از هیجانات بازار سود ببرند، قمار می کنند و در نتیجه شکست می خورند. اگر شخصی قصد سرمایه گذاری در بازار سهام را دارد بهترین روش بررسی بازار و فرصت ها است در حال حاضر فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری در بازار سهام وجود دارد که باید با تحلیل شناسایی شود.

    وی در پاسخ به سوال خبرنگار سنا که سرمایه گذاری در بازار سهام امسال چقدر می تواند بازدهی داشته باشد، گفت: من نمی گویم سرمایه گذاری در سهام شرکت ها می تواند بازدهی خیلی خیلی بالایی داشته باشد اما به احتمال بسیار زیاد یک سرمایه گذاری صحیح و با نگاه بلند مدت می تواند از یک تا 50 درصد هم بازدهی برای سرمایه گذار داشته باشد.

    خواجه نصیری با اشاره به اینکه تصمیم گیری برای خرید و فروش سهام با تکیه بر خبرها و شایعات کانال های تلگرامی و شبکه های مجازی کار اشتباهی است و منجر به شکست می شود، تاکید کرد: دریافت سود غیر عادی، شارپ و کوتاه مدت برای سرمایه گذاران فقط یک رویای دست نیافتنی است و فقط نصیب گروه هایی می شود که سرمایه گذاری های ناسالم دارند و از قدرت رانت برخوردارند.

    وی با تاکید بر اینکه آشفتگی سرمایه گذاری با تکیه بر این گروه ها قطعا سرمایه گذاران و سرمایه هایشان را با مشکلات زیادی مواجه می کند، افزود: بری اینکه سرمایه گذاران ریسک خود را در بازار سهام کاهش دهند باید حوصله و صبوری بیشتری به خرج دهند. در شرایط امروز بازار سرمایه پرمعامله بودن و خرید و فروش های اضافی فقط هزینه برای سرمایه گذار به همراه دارد و کسی که قصد ماندن در بازار را دارد باید بلند مدت سرمایه گذاری کند.

    مدیر عامل تامین سرمایه آرمان با تاکید بر اینکه استراتژی پرمعامله بودن در شرایط فعلی به ضرر سهامداران است، گفت: ذات بازارسرمایه نوسان است، گاهی رو به بالا می رود، در این شرایط سرمایه گذار نباید با تکیه بر فضای هیجانی سهام بخرد و پس از دو روز رشد، اگر بازار منفی شد بلافاصله بفروشد. چنین خرید و فروش هایی فقط زیان برای سرمایه گذار به همراه دارد.

    وی افزود: این در حالی است که اگر سرمایه گذاری صحیح و با نگاه بلند مدت انجام شود می توان به عنوان مثال در ظرف 6 ماه سود حدود 30 درصدی کسب کرد.

    خواجه نصیری در پایان به سرمایه گذاران پیشنهاد کرد: سرمایه گذاران برای ورود به بازار سرمایه با علم و استراتژی فردی وارد شوند در غیر این صورت اگر به دنبال سرمایه گذاری با سودآوری های غیر معمول و کوتاه مدت هستند و انتظاراتی بیشتر از روال طبیعی بازار دارند، شخصاً معتقدم در شرایط فعلی جز ضرر و زیان و هزینه برای خرید و فروش های اضافی ، عاید دیگری نخواهند داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها