عصر خودرو

یارگیری برای اوپک آغاز شد;

وزرای نفت ایران و اندونزی دیدار می‌کنند

عصر بازار- در آستانه برگزاری یکصد و شصت و نهمین نشست اوپک، وزرای نفت و انرژی ایران و اندونزی هفته جاری در تهران دیدار و گفتگو می‌کنند.

وزرای نفت ایران و اندونزی دیدار می‌کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، همزمان با افزایش صادرات نفت خام ایران به بیش از 2 میلیون بشکه در روز و شکست اجرای طرح «فریز» نفتی، یکصد و شصت و نهمین اجلاس وزرای نفت اوپک روز پنجشنبه (١٣ خرداد ماه) به میزبانی وین اتریش برگزار می شود.

    در آستانه نشست 196 اوپک، ایران تاکید کرده است که فعلا برنامه ای برای توقف افزایش تولید نفت خام خود ندارد و تا زمان احیای نظام سهمیه بندی به افزایش تولید و صادرات نفت خام خود ادامه می دهد.

    رکن‌الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت اردیبهشت ماه سال جاری با بیان اینکه تا زمانی که نظام سهمیه بندی اوپک احیا نشود افزایش صادرات نفت ایران متوقف نخواهد شد گفته است: صادرات نفت ایران تا تابستان به 2.5 میلیون بشکه در روز افزایش می یابد.

    در این بین دوشنبه هفته جاری «بیژن زنگنه» وزیر نفت ایران و «سودیرمان سعید» وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی در تهران دیدار و گفتگو می کنند که بدون شک در کنار توسعه همکاری‌های دوجانبه، دستیابی به یک توافق برای نشست پیش روی اوپک یکی از محورهای این گفتگوی دو جانبه است.

    علاوه بر این در کنار اندونزی، ایران با کشورهایی همچون الجزایر، اکوادر، عراق و ونزوئلا هم به طور سنتی دارای روابط مطلوبی بوده و به نظر می‌رسد در آستانه نشست آوپک با دیدار وزرای نفت ایران و اندونزی، یارگیری برای نشست 169 این سازمان آغاز شده است.

    نشست عادی ١٦٩ وزیران نفت اوپک به منظور تعیین سیاست های تولید این سازمان روز پنجشنبه دوم ژوئن (١٣ خرداد ماه) آغاز به کار می‌کند.

    گفتنی است، ریاست یکصد و شصت و نهمین اجلاس اوپک در وین بر عهده «محمد بن صالح الساده» وزیر انرژی قطر است و احتمال پایان دوره «البدری» دبیرکل کهنه کار سازمان اوپک هم در پایان این نشست قوت گرفته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها