عصر خودرو

یک اقتصاددان مطرح کرد:

کاهش نرخ بهره و بهبود وضعیت اقتصادی، دو اقدام مهم دولت چهاردهم برای رونق بازار سرمایه

تصمیم‌های سیاسی و اقتصادی هدفمند شود

عصر بازار- حسین درودیان، اقتصاددان با اشاره به اولویت‌های دولت چهاردهم بیان داشت: بهبود و اصلاح وضعیت کلی اقتصاد و کاهش نرخ بهره، دو مولفه مهم برای بازگشت اعتماد سرمایه‌گذاران به بورس است.

کاهش نرخ بهره و بهبود وضعیت اقتصادی، دو اقدام مهم دولت چهاردهم برای رونق بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، حسین درودیان، با بیان این که بازار سرمایه نسبت به بازارهای مالی دیگر از ارزندگی لازم برخوردار است و بدون شک هر تصمیم و اقدامی در جهت تقویت بازار سرمایه تاثیر بسزایی در رشد آن دارد، گفت: بازار سرمایه به عنوان یکی از حوزه‌های مهم اقتصادی نقش قابل توجهی در تامین مالی بنگاه‌های تولیدی دارد و با بهبود و اصلاح وضعیت کلی اقتصاد، آینده روشنی برای سهامداران رقم خورده و اعتمادسازی قابل توجهی برای آنان ایجاد خواهد شد.

    اصلاح دورنمای کلی اقتصاد

    وی در ادامه افزود: شفافیت موجود در بازار سرمایه عامل مهم و کلیدی برای جذب سرمایه‌گذاران و ورود نقدینگی برای رشد و رونق تولید است. بنابراین، به منظور حمایت از سهامداران و ورود سرمایه‌های بسیار به این بازار ضروری است در دولت چهاردهم ضمن اصلاح دورنمای کلی اقتصاد، درجه انقباض سیاست‌های پولی کاهش یابد و تدابیر لازم به منظور کنترل نرخ بهره صورت گیرد تا شاهد ورود نقدینگی به بازار باشیم.

    درودیان، هدفمند شدن تصمیم‌های سیاسی و اقتصادی را به عنوان منطقی‌ترین و فوری‌ترین اقدام برای رونق بازار سرمایه در دولت چهاردهم ذکر کرد و گفت: بازار سهام نباید با تصمیمات خلق‌الساعه و یک شبه و رفتارهای هیجانی دچار آسیب و نوسان شود.

    برچسب ها