عصر خودرو

عسگری‌مارانی پاسخ داد;

هیجانات نزولی بازار سرمایه از کجا نشات می‌گیرد؟

عصر بازار- مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی گفت: سهامداران باید با نگاه بلندمدت‌تری به بازار سرمایه کشور نگاه کنند، البته که یک‌سری مشکلات داخلی در این بازار وجود دارد که دولت به آنها فکر می‌کند و تصمیمات مناسب در خصوص آن می‌گیرد، اما یک‌سری از مسائل مانند قیمت جهانی فلزات و... عوامل خارجی است که آنها مسائل طبیعی اقتصاد هستند که همواره وجود داشته و بازار هم به آنها واکنش‌ نشان داده است.

هیجانات نزولی بازار سرمایه از کجا نشات می‌گیرد؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، علیرضا عسگری‌مارانی اظهار کرد: چندین عامل وجود دارد که بازار به آنها واکنش نشان می‌دهد. مثلا عدم انجام یک‌سری امور که پیش‌بینی شده بود در پسابرجام و در سال جاری انجام شود و همچنان صورت نگرفته؛ مانند کاهش نرخ سود بانکی، که به هر دلیلی انجام نشده و کاهش پیدا نکرده است. 

    مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی ادامه داد: در کنار این عوامل، مصادیقی مانند قیمت مواد اولیه وجود دارد، که بعضی از آنها بعد از تعطیلات عید نوروز با افزایش همراه شده بودند، اما در هفته‌های اخیر افت داشتند، که این مساله نیز، این بازار را تحت تاثیر قرار داده است.

    او گفت: همچنین ابهاماتی برای آیین‌نامه تجدید ارزیابی جدید دولت، در بازار موجود است که تا زمانی‌که بنگاه‌ها بتوانند خودشان را با دستورالعمل تجدید ارزیابی جدید تطبیق دهند، به بعضی مشکلات در این بازار دامن زده است.

    مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی با بیان اینکه رفتار بازار سرمایه در روزهای اخیر طبیعی است گفت: بازار بر اساس یک‌سری اخبار مثبت می‌شود و بر اساس یک‌سری اخبار واکنش می‌بیند، زمانی‌که قیمت‌های مواد اولیه رو به بالاست بازار به امید افزایش کامودیتی، قیمت سهامی مثل فولاد، پتروشیمی، مس و... را بالا می‌برد و زمانی که این قیمت آنها افت پیدا می‌کنند بازار واکنش نشان می‌دهد که البته این واکنش‌های بازار نیز، طبیعی است.

    عسگری‌مارانی گفت: به هرحال سهامداران باید با نگاه بلندمدت‌تری به این بازار نگاه کنند، البته که یک‌سری مشکلات داخلی وجود دارد که دولت به آنها فکر می‌کند و تصمیمات مناسب در خصوص آن می‌گیرد، اما یک‌سری از مسائل مانند قیمت جهانی فلزات و... عوامل خارجی است که آنها مسائل طبیعی اقتصاد هستند که همواره وجود داشته و بازار هم به آنها واکنش‌ نشان داده است.

    او گفت: با شرایط حاضر، درست نیست که بگوییم دراین بازار ریزش به وجود آمده چراکه بازار کار خود را به صورت واقعی انجام می‌دهد. برای مثال در خصوص صنعت بانکداری از روی وجه التزام تصمیماتی گرفته شده که بر صورت‌های مالی بانکی‌ها تاثیر می‌گذارد، یا در صنعت بیمه‌، مثلا بیمه مرکزی ممکن است سیاست‌‌های جدیدی را در ارتباط با ذخایر در نظر بگیرد و... که اینها همگی تصمیماتی است که همواره در بازار بوده و بر صنایع مختلف تاثیراتی داشته و خواهد داشت.

    عسگری‌مارانی معتقد است: همواره انگیزه برای خرید و فروش در بازار سهام وجود دارد؛ اما افرادی که می‌خواهند در این بازار ورود پیدا کنند باید با دقت، اطلاعات کافی و عدم توجه به شایعات موجود در بازار برای میان‌مدت یا بلندمدت در این زمینه قدم بردارند و سهام بخرند. همچنین در این رابطه از کارشناسان این بازار، مشورت بگیرند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها