عصر خودرو

گروه هکری در جنوب شرق آسیا سوئیفت را هک کرد

عصر بازار- نتایج یک تحقیق نشان داد هکرهایی که ۸۱ میلیون دلار از بانک مرکزی بنگلادش سرقت کرده اند با یک حمله دیگر به بانکی در فیلیپین و حمله ۲۰۱۴ به شرکت سونی پیکچرز مرتبط بوده اند و در جنوب شرق آسیا مستقر هستند.

گروه هکری در جنوب شرق آسیا سوئیفت را هک کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، شرکت امنیت سایبری سیمانتک در گزارشی اعلام کرد، هکرهایی که 81 میلیون دلار از بانک مرکزی بنگلادش سرقت کرده اند با یک حمله دیگر به بانکی در فیلیپین و حمله 2014 به شرکت سونی پیکچرز مرتبط بوده اند.

    اف بی آی قبلا کره شمالی را مسئول حمله سایبری به استودیوی هالیوود شرکت سونی قلمداد کرده بود.

    یک مدیر ارشد شرکت مندیانت، یک شرکت امنیت سایبری که در حال تحقیق درباره سرقت از بانک مرکزی بنگلادش است نیز گفته هکرها اخیرا به بانک هایی در جنوب شرق آسیا نفوذ کرده بودند.

    در مطلبی که روز پنجشنبه منتشر شد، سیمانتک اشاره ای به نام بانک فیلیپینی نکرد و همچنین نگفت که آیا پولی در جریان این حمله به سرقت رفته یا نه، اما گفت که این حملات احتمالا در اکتبر سال گذشته انجام شده اند. این شرکت امنیتی همچنین هویت هکرها را افشا نکرده است.

    نستور اسپنیلا، جانشین رئیس کل بانک مرکزی فیلیپین گفت، هکرها از هیچ بانکی در این کشور پولی سرقت نکرده اند. اما وی احتمالا حملات سایبری را رد نکرد.

    اسپنیلا افزود: «ما در حال بررسی این مسئله هستیم که آیا حملات مشابه ای به بانک های فیلیپینی صورت گرفته یا نه... اما تاکنون سرقتی گزارش نشده است.»

    وی اضافه کرد: «هدف حمله قرار گرفتن یک چیز است و از دست دادن پول چیز دیگر.»

    مارشال هیلمن، معاون شرکت مندیانت گفت، مشخص نیست که آیا در دیگر حملات صورت گرفته پولی به سرقت رفته یا نه و اینکه راه هکرها با موفقیت بسته شده است یا خیر.

    «گروهی در جنوب شرق آسیا در حال فعالیت است که قطعا صنعت بانکداری را خوب می فهمد و در بیش از یک نقطه جغرافیایی مستقر است.»

    هیلمن از افشای هویت کشور یا کشورها یا موسسات هک شده خودداری کرد. وی گفت، همین گروه در سرقت از بانک بنگلادش دست داشته و اینکه حملات مربوط به این اواخر بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها