عصر خودرو

معاون وزیر نفت:

برنامه ورود به فاز صادرات بنزین

عصر بازار- مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی درباره تغییر قیمت بنزین گفت: اولویت نخست بهینه‌سازی است که اولین نگاه باید تحقق این برنامه باشد، ضمن اینکه در حوزه قیمت بنزین سرمایه اجتماعی و مشکلات مردم را هم باید در نظر بگیریم. شوک قیمتی تبعات زیادی دارد و اگر کمک کنیم بهینه‌سازی اتفاق بیفتد عملا مشکل سوخت حل می‌شود.

برنامه ورود به فاز صادرات بنزین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، جلیل سالاری درباره برنامه حذف کربن از تولید پالایشگاه‌ها اظهار داشت: بخشی از برنامه حذف کربن در حوزه خودرو است و اینکه ما میزان مصرف را کم کنیم به نوعی حذف کربن است و بخشی هم پروژه ساکن است که در این راستا هر میزان که ما در حوزه نیروگاهی و پالایشگاهی بهینه‌سازی انجام دهیم عملا به مدیریت کربن کمک کرده‌ایم.

    وی تاکید کرد: هر قدر چرخه حمل و نقل و حوزه پالایشگاه بهینه عمل کند بهینه‌سازی تحقق خواهد یافت. در هر حال، همه پالایشگاه‌هایی که طراحی کیفی‌سازی انجام می‌شود؛ مدیریت کربن نیز اتفاق می‌افتد.

      14 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای حذف کربن

    مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی میزان سرمایه گذاری در حوزه کیفی‌سازی را  14 میلیارد دلار در مجموع پالایشگاه و خطوط لوله  اعلام کرد و افزود: از رقم 14 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده 9 میلیارد دلار به حوزه پالایشگاهی برمی‌گردد.

    برنامه ورود به فاز صادرات

    وی درباره برنامه صادرات گفت: ورود به فاز صادرات بستگی به این دارد که  در حوزه مدیریت مصرف چه اقداماتی داشته باشیم اگر قرار باشد تعداد خودروهای کشور اضافه شود قطعا واگرایی در مجموعه ادامه دارد. باید خودروی فرسوده خارج و بهینه‌سازی انجام شود تا سرمایه‌هایی که در کشور شکل می‌گیرد به مرحله صادرات برسد.

    مهم‌ترین برنامه دولت آینده

    سالاری در ادامه درباره اینکه مهم‌ترین برنامه دولت آینده در حوزه پالایشی چه باید باشد گفت: اولین اقدام دولت آینده بحث بهینه‌سازی هم در حوزه تولید و هم مصرف است باید روند عملکرد پروژه‌ها را به سمت سودمحوری ببریم یعنی مصرف سوخت را کم کنیم زنجیره ارزش را توسعه دهیم و خوراک صنایع پایین دستی را تامین کنیم تا با ظرفیت کامل کنند چون آنها هم می‌توانند دستاورد بالایی داشته باشند.

    حرکت به سمت سودمحوری

    وی ادامه داد: اختلاف قیمت محصولات پتروشیمی و پالایشگاهی در هر تن 400 تا 450 دلار است که رقم قابل توجهی است. 

    شوک قیمتی تبعات دارد

    مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی درباره تغییر قیمت بنزین نیز بیان داشت: اولویت نخست بهینه‌سازی است که اولین نگاه باید تحقق این برنامه باشد. ضمن اینکه در حوزه قیمت بنزین سرمایه اجتماعی و مشکلات مردم را هم باید در نظر بگیریم، شوک قیمتی تبعات زیادی دارد. اگر کمک کنیم بهینه‌سازی اتفاق بیفتد عملا مشکل سوخت حل می‌شود.

    برچسب ها