عصر خودرو

پالایشی‌های بورس ملزم به افشای اطلاعات شدند

عصر بازار- سازمان بورس مدیران عامل ۶ شرکت پالایشی را ملزم به افشای آثار مالی مصوبه اخیر نرخ خوراک و فرآورده‌ها و اصلاح صورت‌های مالی کرد.

پالایشی‌های بورس ملزم به افشای اطلاعات شدند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، اداره نظارت بر ناشران شیمیایی و غذایی سازمان بورس طی نامه‌ای به مدیران عامل 6 پالایشگاه تهران، اصفهان، تبریز، لاوان، شیراز و بندر عباس اعلام کرد: با توجه به نامه 2 تیر سال 1402 معاون اول رئیس جمهور در خصوص مصوبه 27 خرداد هیات وزیران در راستای پیشنهاد وزارت نفت مبنی بر اصلاح دستورالعمل قیمت گذاری خوراک و فرآورده‌های اصلی در اجرای مفاد دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات ناشران ثبت شده نزد این سازمان، ضروری است مراتب به همراه آثار مالی مربوطه قبل از شروع ساعت معاملاتی دوشنبه 4 تیر به نحو مقتضی افشا شود. همچنین ضروری است در اسرع وقت نسبت به اصلاح اطلاعات و صورت‌های مالی طبق تغییرات اقدام شود.

    این گزارش می‌افزاید: هیات وزیران در جلسه 27 خرداد به پیشنهاد 20 خرداد وزارت نفت و به استناد اصل 138 قانون اساسی تصویب کرد:

    1. در اجرای مواد 24 و 30 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، دستورالعمل قیمت گذاری خوراک و فرآورده‌های نفتی پالایشگاه‌های نفت از تاریخ ابلاغ ( 23 دی ماه سال 1402) عطف به ما سبق نمی‌شود.

    2. در صورتی که با هدف افزایش تولید بنزین، شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی، پالایشگاه‌ها را ملزم به تولید بنزین با کیفیت معمولی کند، بنزین تولید شده مشمول تعدیل نرخ ناشی از کاهش کیفیت نخواهد شد.

    3. مطالبات قطعی حسابرسی شده پالایشگاه‌های نفت از شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تایید مرکز مدیریت بدهی‌های وزارت اقتصاد قابل تسویه از محل ما به تفاوت فروش خوراک و خرید فرآورده‌های نفتی خواهد بود.

    برچسب ها