عصر خودرو

بازار سرمایه؛ مسیر پیش روی تامین مالی زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور

عصر بازار- مدیرکل دفتر تأمین مالی و سرمایه‌گذاری معاونت علمی ریاست‌جمهوری با بیان این که بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان موفق به جلب نظر سرمایه‏‌گذاران فعال در بازار سرمایه برای سرمایه‏‌گذاری شده‌‏اند، تاکید کرد: بازار سرمایه، مسیر پیش روی تامین مالی زیست بوم فناوری و نوآوری کشور است.

بازار سرمایه؛ مسیر پیش روی تامین مالی زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، عبدالمجید مرشدی اظهار کرد: بازار سرمایه محلی است که از طریق نظارت، کنترل و صورت‌های مالی استاندارد شرکت‌های پذیرفته شده، ریسک سرمایه‏‌گذاران تا حد زیادی مدیریت می‏‌شود، این ویژگی‌ها در کنار تنوع ابزارها و روش‌های تامین مالی، باعث شده که شرایط خاصی برای متقاضیان تامین مالی وضع شود.

    وی خاطرنشان کرد: بیش از 100 شرکت دانش‌بنیان در بازار سرمایه پذیرش شده‌‏اند، به عبارت دیگر بیش از 100 شرکت دانش‌بنیان موفق به جلب نظر سرمایه‏‌گذاران فعال در بازار سرمایه برای سرمایه‏‌گذاری شده‌‏اند. این مهم از جهات دیگری هم قابل توجه است و آن تغییر نگاه بازار سرمایه به شرکت‌های دانش‌بنیان از بنگاه‌‏های کوچک به شرکت‌های بزرگ و سودآور است که توانایی جلب نظر سرمایه‏‌گذاران حرفه‌‏ای را دارند.

    مرشدی تصریح کرد: این تغییر نگاه بازار، مسیر استفاده از ابزارها و روش‌های متنوع تامین مالی موجود در بازار سرمایه را برای فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری کشور هموار می‌کند؛ روش‌هایی مانند افزایش سرمایه یا پذیرش سرمایه و انتشار اوراق مشارکت یا اوراق بهادار که منابع تامین مالی را در کوتاه مدت و بلند مدت برای متقاضیان فراهم می‌‏آورد.

    مدیرکل دفتر تأمین مالی و سرمایه‌گذاری معاونت علمی ریاست‌جمهوری ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به رشد و توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور، منابع حمایتی دولتی دیگر جوابگوی تامین مالی شرکت‌های فعال در زیست‌بوم نیست و برای استمرار رشد و توسعه زیست‌بوم، نیازمند مبالغ بیش از منابع بودجه‌‏ای است؛ همین مساله دلیل اصلی تبدیل تامین مالی از بازار سرمایه به گزینه مهم و حیاتی برای مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان است.

    به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، مرشدی خاطرنشان کرد: این دو عامل، سبب شد استفاده از ظرفیت‏‌های بازار سرمایه در دستور کار دفتر تامین مالی و سرمایه‏‌گذاری قرار گیرد؛ مشاور و طراحی مدل تامین مالی از جمله اقداماتی است که در دفتر تامین مالی به صورت تخصصی به شرکت‌های متقاضی ارائه می‌‏شود و برای ادامه مسیر تامین مالی، شرکت‌ها به نهادهای مالی دارای مجوز از سازمان بورس که آشنایی کاملی از زیست بوم فناوری و نوآوری کشور دارند، معرفی خواهند شد.

    مدیرکل دفتر تأمین مالی و سرمایه‌گذاری معاونت علمی ریاست‌جمهوری گفت: یکی از مهمترین عوامل افزایش سهم تولیدات دانش بنیان در تولید ناخالص داخلی، توسعه ابزارهای تامین مالی شرکت‌های فعال در زیست بوم فناوری و نوآوری کشور است؛ دفتر تأمین مالی و سرمایه‌گذاری معاونت علمی نسبت به فعال کردن تمام ابزارها و روش‌های موجود در بازار سرمایه، برای شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآور آمادگی لازم را دارد.

    برچسب ها