عصر خودرو

رییس کل بانک مرکزی خبر داد:

راه‌اندازی اولین ریال آفشور ایران با روسیه

عصر بازار- رییس بانک مرکزی اظهار داشت: ریال افشور در حال پیگیری است اگر تاخیراتی انجام شده به دلیل تعاملات با کشورهای خارجی است و به زودی اولین ریال افشور را با کشور روسیه راه اندازی خواهیم کرد.

راه‌اندازی اولین ریال آفشور ایران با روسیه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، محمدرضا فرزین در مراسم رونمایی از اجرای آزمایشی ریال دیجیتال در جزیره کیش با بیان اینکه همه شواهد نشان می‌دهد ایران در حوزه بانک الکترونیک جزو برترین‌ها است و در بخش شمولیت هم توسعه خوبی دارد، اظهار داشت: امروز عموم مردم به ابزاری الکترونیکی برای انجام خدمات بانکی دسترسی دارند و این پیشرفت‌ها با توسعه دانش و توسعهIT در کشور رخ داده است.

    وی ادامه داد: سهم اسکناس به مسکوکات به ١.٣ درصد رسیده است و مردم به راحتی از طریق کارت‌های در دسترس می توانند خدمات بانکی مورد نظر خود را دریافت کنند. درباره توسعه ابزارهای بانکداری الکترونیک در ایران یکی از روسای بانک‌های مرکزی یکی از کشورهای عربی به من گفت که در ایران در مسیر یک راه روستایی و در یک جاده روستایی برای خرید محصولی اقدام کردم و آن فرد روستایی برای پرداخت وجه از پز استفاده کرد که برخورداری آن فرد از دستگاه پز باعث تعجب بسیار رییس بانک مرکزی یکی کشورهای عربی شده بود.

    رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد: ریال دیجیتال عملا همان اسکناس است و  انتشار آن پایه پولی محسوب می‌شود.

    وی با بیان اینکه البته در بانک مرکزی اقداماتی هم در رمز ارز در حال انجام است، گفت: همچنین ریال افشور در حال پیگیری است اگر تاخیراتی انجام شده به دلیل تعاملات با کشورهای خارجی است و به زودی اولین ریال افشور را با کشور روسیه راه اندازی خواهیم کرد.

    برچسب ها