عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد

بهره‌برداری از پالایشگاه‌های پارس جنوبی برون سپاری می‌شود

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت:برون سپاری بهره‌برداری از پالایشگاه‌های پارس جنوبی از مهمترین اهداف آتی شرکت ملی گاز ایران است.

بهره‌برداری از پالایشگاه‌های پارس جنوبی برون سپاری می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  شرکت ملی گاز، حمید رضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت:برون سپاری بهره برداری از پالایشگاه های پارس جنوبی از مهم ترین اهداف آتی شرکت ملی گاز ایران است.

    وی در بازدید از آخرین مراحل راه اندازی فاز ١٩ پارس جنوبی گفت: بهره برداری کامل از فاز ١٩ پارس جنوبی در نیمه دوم امسال بخش قابل توجهی از نیاز صادرات و نیروگاههای کشور را تامین می کند.

    معاون وزیر نفت افزود: این طرح هم اکنون بیش از ٩٤ درصد پیشرفت دارد و گاز از دریا به خشکی رسیده و مراحل نهایی آماده سازی پالایشگاه نیز در حال اجراست.

    به گفته عراقی با بهره برداری کامل از فاز ١٩ پارس جنوبی تا نیمه دوم امسال، سهم عمده ای از گاز تولیدی این پالایشگاه به خطوط سراسری تزریق و در بخش صادرات و نیروگاهی کشور مصرف می شود.

    وی در ادامه با بیان این که فاز ١٩ پارس جنوبی از پالایشگاه‌هایی است که از سوی پتروپارس در سایت ٢ پارس جنوبی در حال توسعه و ساخت است، اظهار کرد: این فاز هم اکنون مراحل نهایی آماده سازی و راه اندازی خود را طی می کند.

    معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان این که بخش دریایی این فاز از سوی شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی در حال توسعه است، تاکید کرد: به طور همزمان کارکنان شرکت ملی گاز ایران (مجتمع گاز پارس جنوبی) در کنار پیمانکار در راه اندازی پالایشگاه فاز ١٩ مشارکت دارند.

    به گفته وی، این پالایشگاه با هدف تولید و پالایش روزانه ٥۰ میلیون مترمکعب گاز، ٧٥ هزار بشکه میعانات گازی، دو هزار و ٨۰۰ تن گاز مایع (ال پی جی)، ٢ هزار و ٧۰۰ تن اتان برای تامین خوراک پتروشیمی و روزانه ٤۰۰ تن گوگرد از مخزن مشترک پارس جنوبی در حال آماده سازی و راه اندازی است.

    مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به راه اندازی این پالایشگاه در شرایط سخت تحریم گفت:  امروز پتروپارس یک شرکت مهم و یک برند بین المللی بوده و سبب افتخار کشور است و همه باید برای ایفای نقش شایسته تر این شرکت در منطقه کمک کنیم.

    وی با اشاره به راه اندازی فاز ١٢ در سال گذشته افزود: پارسال بیش از ٢٣ میلیارد مترمکعب گاز بیشتر نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن به نیروگاهها تحویل که منجر به کاهش آلودگی و جلوگیری از خروج ارز از کشور شد.

    عراقی در ادامه با اشاره به برنامه های شرکت ملی گاز ایران برای برون سپاری پروژه ها و خدمات این شرکت یادآور شد: ما به عنوان بهره بردار اصلی پالایشگاههای پارس جنوبی تلاش می کنیم تا راه حلهای مناسبی برای برون سپاری و بهره برداری این پروژه ها از سوی شرکتهای توانمند داخلی را بررسی و اجرا کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها