عصر خودرو

تحلیلگران:

قیمت ۵۰ دلاری نفت برای اعضای اوپک راضی کننده نیست

عصر بازار- در حالی که روز گذشته قیمت نفت به طور موقت از ۵۰ دلار عبور کرد تحلیلگران معتقدند حتی اعضای اوپک که به طور کلی هزینه تولید در آنها نسبت به آمریکا پایین تر است، چیز زیادی از رسیدن قیمت ها به بالای ۵۰ دلار گیرشان نخواهد آمد.

قیمت ۵۰ دلاری نفت برای اعضای اوپک راضی کننده نیست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، برای صنعت نفت، رسیدن قیمت ها به رقم 50 دلار شروع خوبی است. اما سوال بزرگ این است که بعد از این چه اتفاقی خواهد افتاد.

    قیمت نفت در نیویورک و لندن روز گذشته به لطف اختلال در عرضه نفت کشورهای مختلف از کانادا تا نیجریه و کاهش تولید آمریکا  برای مدت کوتاهی به بالای 50 دلار رسید. اما تحلیلگران می گویند، برای اینکه شرکت های نفتی مجددا در بازار احساس امنیت کنند، قیمت ها حداقل باید به 55 دلار برسد و نشانه هایی از تداوم روند افزایشی دیده شود.

    میشائیل ویتنر، تحلیلگر بازار نفت در بانک سوشیت جنراله در این باره گفت: «این یک رویداد مهم روانی است... بخشی از نفت نیجریه و همه نفت کانادا به بازار باز خواهد گشت و سوال بزرگ این است که آیا  (این عبور قیمت ها از مرز 50 دلار)اهمیت دارد؟ ممکن است بازار اهمیتی ندهد.»

    موسسه مشورتی وود مکنزی ماه گذشته در گزارشی نوشت، 50 شرکت بزرگ نفتی جهان برای توقف زیاندهی خود به قیمت متوسط 53 دلار برای هر بشکه نفت نیاز خواهند داشت. ویلیام فویلس، تحلیلگر بازار نفت نیز گفت، برای تولید کنندگان نفت شیل، نفت احتمالا باید به 55 دلار برسد تا افزایش قابل توجهی در فعالیت های حفاری خود ایجاد کنند.

    این شرکت ها که امسال میلیاردها دلار از بودجه های سرمایه گذاری خود کاسته اند، هزاران چاه نفتی دارند که تا حدی تکمیل شده اند، اما تولید از آنها هنوز آغاز نشده است. با رسیدن قیمت ها به 55 دلار، هر ماه صدها فعالیت تکمیل چاه ها می تواند صورت بگیرد. به گفته فویلس، با نفت زیر 50 دلار، این چاه ها با روند حساب شده تری مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

    فویلس گفت، پس از اتفاقات سال گذشته، تولید کنندگان با احتیاط بیشتری قدم خواهند برداشت.

    حتی اعضای اوپک که به طور کلی هزینه تولید در آنها نسبت به آمریکا پایین تر است، چیز زیادی از رسیدن قیمت ها به بالای 50 دلار گیرشان نخواهد آمد. اکثر این کشورها به قیمت هایی بسسیار بالاتر نیاز دارند تا بتوانند بودجه هایی متوازن ببندند که از افت قیمت های 2 سال اخیر به شدت آسیب دیده اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها