عصر خودرو

دبیریازدهمین همایش بین‌المللی انرژی:

انرژی ارزشمندترین سرمایه و زیربنای تمدن بشری است

عصر بازار- قائم ‌مقام مدیرعامل توانیر و دبیر یازدهمین همایش بین‌المللی انرژی گفت: انرژی ارزشمندترین سرمایه و زیربنای تمدن نوین بشری و میراث ما برای نسل‌های آینده به ‌شمار می‌رود و استفاده بهینه و پایدار از آن مستلزم شناخت کامل منابع انرژی است.

انرژی ارزشمندترین سرمایه و زیربنای تمدن بشری است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت نیرو، داود منظور افزود: راه حل‌هایی که در گذشته غیرممکن و پرهزینه به نظر می‌رسیدند، امروزه به لحاظ فنی و اقتصادی قابل دستیابی شده‌اند و با بکارگیری ظرفیت‌های جدید منابع انرژی تجدید شونده، سیستم‌های نوین مدیریتی، فناوری‌های پیشرفته و بهبود بهره‌وری می‌توان به شکوفایی اقتصادی کشور کمک کرد که این امر مستلزم همکاری و تعامل فراگیر در توسعه و به‌کارگیری دانش و فناوری‌های انرژی است.

    وی یادآورشد: تجربه کمیته ملی انرژی ایران در برگزاری 10 دوره همایش بین المللی انرژی نشانگر آن است که این رویداد علمی و کاربردی، مورد قبول مدیران، محققان، اساتید و کارشناسان داخلی و خارجی قرار گرفته است.
    دبیر یازدهمین همایش بین‌المللی انرژی هم ‌اندیشی در جهت پاسخگویی به نیازهای آتی و تأمین انرژی مطمئن برای نسل کنونی و آینده را مهم‌ترین هدف این همایش بین المللی عنوان کرد.
    منظور در خصوص شعار این دوره نیز اظهار داشت: با تمرکز بر موضوع‌های سیاستی و کاربردی بخش انرژی، ' پویایی انرژی در جهان در حال تغییر' به عنوان شعار یازدهمین دوره این همایش انتخاب شده است.
    افزود: در این دوره 60 متخصص بین المللی از 22 کشور جهان شامل کشورهای انگلستان، آمریکا، آلمان، ترکیه، اتریش، کانادا، ژاپن، ایتالیا، بلژیک، یونان، استرالیا، چین، فنلاند، قزاقستان، نیوزیلند، اردن، پاکستان، اسپانیا، هندوستان، امارات، فنلاند و لبنان در قالب سخنران، ارائه دهنده مقاله و مدعو حضور خواهند داشت.
    وی در خصوص تعداد مقاله‌های ارائه شده در این همایش نیز اظهارداشت: از میان 450 مقاله ارسالی به دبیرخانه همایش، 225 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت که به صورت شفاهی یا در قالب پوستر ارائه خواهند شد.
    وی خاطرنشان ساخت: در این همایش چهار میزگرد تخصصی با محورهای تأمین مالی و تراز منابع و مصارف مالی بخش انرژی، انرژی‌های تجدیدپذیر و کنوانسیون‌های زیست محیطی، مرزهای سیاست گذاری و دانش دربهره وری انرژی و میزگرد پیوند آب و انرژی در نیروگاه‌های برق‌آبی برگزار و در آنها به بررسی مشکلات و موضوعات مهم بخش انرژی پرداخته می‌شود.
    دبیر یازدهمین همایش بین المللی انرژی گفت: این همایش ظرفیت‌های جدیدی را برای توسعه پژوهش‌های بنیادین و ارائه راهکارهای حل مسائل و چالش‌های فرآروی سازمان‌ها و مراکز مرتبط در بخش انرژی ایجاد کرده است.
    منظور در عین حال تصریح کرد: کمیته ملی انرژی به عنوان دبیرخانه همایش در نظر دارد با برنامه ریزی‌های موثرتر و جلب مشارکت گسترده تر مخاطبان و ذینفعان، زمینه‌های بهره مندی از این ظرفیت‌ها را برای پاسخگویی به نیازهای بخش انرژی کشور فراهم آورد.
    بر اساس این گزارش ، این همایش روزهای 10 و 11 خرداد ماه جاری با حضور بیش از یک هزار و 500 نفر از محققان، متخصصان و مدیران بخش‌های مختلف انرژی کشور و دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی و پژوهشی برگزار می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها