عصر خودرو

قیمت نفت کاهش یافت

عصر بازار- قیمت جهانی نفت که در معاملات دیروز از مرز ۵۰ دلار عبور کرده بود امروز کاهش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در این روز در برابر ۴۹ دلار و ۵۰ سنت معامله شد.

قیمت نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که سرمایه گذاران نگران اند افزایش قیمت نفت موجب فعال شدن مجدد تولید کنندگانی شود که به دلیل کاهش قیمت ها از بازار کنار کشیده اند و بر مازاد عرضه جهانی بیافزاید، قیمت نفت پس از رسیدن به رقم 50 دلار در روز پنجشنبه، در معاملات آسیایی اولیه امروز کاهش یافت.

    در پی بروز اختلالات در عرضه نفت کشورهای کانادا، لیبی و غرب آفریقا که به کاهش روزانه 4 میلیون بشکه ای عرضه کمک کرده است، قیمت نفت دیروز برای اولین بار در طی حدود 7 ماه گذشته از مرز 50 دلار عبور کرد. افزایش تقاضا و کاهش ارزش دلار به تقویت قیمت ها کمک کرده است.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا که دیروز 8 سنت کاهش یافته بود، امروز نیز با 7 سنت کاهش به 49 دلار و 41 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت اوایل دیروز به رقم 50 دلار و 21 سنت رسید که بالاترین رقم از اوایل ماه اکتبر تاکنون بود.

    قیمت نفت برنت هم امروز با 9 سنت کاهش به 49 دلار و 50 سنت رسید. قیمت نفت برنت دیروز به رقم 50 دلار و 51 سنت رسید که بالاترین رقم از اوایل ماه نوامبر تاکنون بود.

    موسسه ای ان زد روز جمعه در یادداشتی نوشت: «قیمت های نفت خام آمریکا و نفت برنت با کاهش عرضه ز مرز 50 دلار عبور کرد، اما همانطور که پیش بینی می شود در این رقم کلیدی با مقاومتی سرسختانه مواجه شده و مجددا کاهش یافت.»

    تحلیلگران فنی روز پنجشنبه گفتند، قیمت نفت که نسبت به پایین ترین رقم 12 سال گذشته که اوایل امسال به ثبت رسیده بود، حدود 90 درصد افزایش یافته است، در طی 3 تا 5 هفته آینده با موانع قیمتی برای افزایش هر چه بیشتر مواجه خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها