عصر خودرو

پیشنهاد رسمی هندی‌ها برای توسعه میدان نفتی بینالود

عصر بازار- شرکت ایندین اویل بزرگترین شرکت نفتی هند به ایران پیشنهاد کرد تا حق اکتشاف و تولید نفت از یک میدان کشف شده را دریافت کند تا روابط دو طرف از رابطه صرفا خریدار و فروشنده به یک رابطه استراتژیک تبدیل شود.

پیشنهاد رسمی هندی‌ها برای توسعه میدان نفتی بینالود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، نخست وزیر هند هفته گذشته در راس هیاتی بلند پایه به منظور امضای تفاهم نامه همکاری اقتصادی به تهران سفر کرد.

    در جریان این سفر مشخص شد که هند به دنبال افزایش واردات نفت خام از ایران است تا از این طریق بعد از لغو تحریم ها روابط اقتصادی و انرژی خود را با ایران تقویت کند.

    براساس این گزارش شرکت ایندین اویل بزرگترین شرکت نفتی هند به ایران پیشنهاد کرده است تا حق اکتشاف و تولید نفت از یک میدان کشف شده را دریافت کند تا روابط دو طرف از رابطه صرفا خریدار و فروشنده به یک رابطه استراتژیک تبدیل شود.

    ظاهرا میدان نفتی بینالود که در مجاورت میدان فرزاد B قرار گرفته است مد نظر هندی ها است زیرا در سفر وزیر نفت این کشور که اخیرا صورت گرفته است در خصوص واگذاری این میدان به منظور توسعه به شرکت های هندی صحبت هایی مطرح شده است.

    میدان نفتی بینادلود یکی از میادین نفتی ایران است که در سال 1388 در خلیج فارس کشف شد.

    حجم نفت خام درجای این میدان 800 میلیون بشکه و حجم نفت قابل استحصال آن نیز حدود 776 میلیون بشکه برآورد می‌شود. این میدان توسط شرکت دولتی نفت و گاز هند (ONGC) در بلوک فارسی در منطقه خلیج فارس کشف شده است.

    عمق این میدان در حدود 2300 متر از سطح زمین و نفت این میدان نسبتاً سنگین با درجه API در حدود 14 تا 15 است. بر اساس پیش‌بینی‌ها، تولید روزانه این میدان 21 هزار بشکه در روز پیش بینی می‌شود.شرکت ایندین اویل گفته، نفت تولید شده از این میدان سپس‌می تواند به هند صادر شود.

    شرکت ایندین اویل در سال مالی گذشته 1.2 میلیون تن نفت خام از ایران وارد کرد. در سال مالی جاری که از ابتدای آوریل آغاز شده، این شرکت هندی به دنبال حداقل 3 برابر کردن خرید نفت خود از ایران است.

    علاوه بر شرکت ایندین اویل، شرکت او ان جی سی ویدش هند هم به دنبال کسب مجوز فعالیت در 2 میدان کشف شده از 16 میدانی است که ایران احتمالا در آینده نزدیک آنها را از طریق مناقصه واگذار خواهد کرد.

    میادینی که شرکت او ان جی سی به دنبال آنهاست، علاوه بر میدان گازی فراساحلی فرزاد ب است که مذاکرات درباره آن در مراحل نهایی قرار دارد.

    شرکت او ان جی سی در سال 2008 میدان گازی فرزاد ب را در خلیج فارس کشف کرد. این میدان دارای 12.5 تریلیون فوت مکعب گاز قابل استحصال است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها