عصر خودرو

مدیر کنترل تولید شرکت ملی پتروشیمی:

بورس بین المللی پتروشیمی از دامپینگ جلوگیری می‌کند

عصر بازار- بساق زاده گفت: بورس بین المللی پتروشیمی از دامپینگ محصولات در بازارهای خارجی جلوگیری می‌کند، ضمن اینکه ایران می‌تواند مبنای قیمت گذاری محصولات شود.

بورس بین المللی پتروشیمی از دامپینگ جلوگیری می‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، علی محمد بساق زاده مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه بورس بین المللی پتروشیمی از دامپینگ محصولات در بازارهای خارجی جلوگیری می‌کند، گفت: در حال حاضر بورس داخلی محصولات پتروشمی فعال بوده و حرکت می‌کند و شرایط بهینه‌ای نیز دارد و راه اندازی بورس بین المللی هم می‌تواند وضعیت فروش محوصلات را ارتقا دهد.

    وی افزود: قبل از تحریم قرار بود که بورس خارجی محصولات پتروشیمی فعال شود و اقداماتی نیز در این خصوص انجام شد و زمینه جهت فعال شدن این بورس در کیش فراهم شد و حتی با شرکت‌های خارجی نیز ارتباط برقرار شد، اما به دلیل تحریم ها به تعویق افتاد.

    بساق زاده تصریح کرد: کارگزاران مربوط به شرکت‌های خارجی به دلیل تحریم‌ها و محدودیتی که ایجاد شده بود نتوانستند به طور علنی خود را مطرح کنند علاوه بر این به دلیل مشکلاتی که در زمینه جابجایی ارز حادث شد راه اندازی این بورس معلق باقی ماند.

    وی ادامه داد: موضوع دیگری که مانع راه اندازی این بورس شد مباحث مربوط به لجستیک و حمل و نقل بود که خریداران تحت الشعاع این مسئله قرار گرفته و شروع فعالیت بورس بین المللی در زمان تحریم کند شد.

    مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی خاطرنشان کرد: اکنون موقعیت خوبی است که اگر بورس بین الملل پتروشمی فعال شود شرایط مناسب است زیرا هم شرکت‌ها می‌توانند محصولاتشان را ارائه کنند و هم خرید کنند ضمن اینکه بورس کیش می‌تواند مبنای قیمت گذاری محصولات پتروشیمی حداقل در منطقه خلیج فارس باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها