عصر خودرو

یک میلیون و ۸۰۰ هزار سهم خریداری شد؛

سرمایه‌گذاری مخابرات در ماهواره اینمارست

عصر بازار- شرکت مخابرات ایران یک میلیون و ۸۰۰ هزار سهم در شرکت خارجی ارائه دهنده خدمات تلفن ماهواره ای اینمارست خریداری کرده که حسابرس شرکت تعیین وضعیت این سرمایه گذاری را تکلیف کرده است.

سرمایه‌گذاری مخابرات در ماهواره اینمارست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، در گزارش حسابرس شرکت مخابرات ایران در بخش الزامات قانونی و مقرراتی که حسابرس برای این شرکت دیده به تعیین تکلیف سرمایه گذاری مخابرات در ماهواره اینمارست اشاره شده است.

    در این بند از گزارش، برنامه‌ریزی لازم برای ساماندهی دارایی‌های ثابت مشهود راکد و بلااستفاده، جلوگیری از تأخیر پروژه‌ها و اجرای قراردادهای منعقده با پیمانکاران و تعیین تکلیف سرمایه‌گذاری در ماهواره اینمارست تکلیف شده است.

    شرکت دولتی مخابرات ایران در سال 1370 سهامی را از یک شرکت خارجی ارائه دهنده خدمات تلفن ماهواره ای اینمارست خریداری کرد. میزان سهام خریداری شده یک میلیون و 800 هزار سهم بوده است که این سهم پس از خصوصی سازی مخابرات به شرکت خصوصی مخابرات ایران منتقل شد.

    این شرکت خارجی در اواخر دهه 70 ورشکست شد و اخیرا شرکت دیگری امتیاز شرکت قبلی را خریداری کرده است و شرکت مخابرات پس از خصوصی سازی ملزم به پیگیری پول ایران شد.

    علیرغم گذشت 7 سال از خصوصی‌سازی شرکت مخابرات هنوز تکلیف سرمایه گذاری در این شرکت خارجی مشخص نشده و این موضوع هر سال در گزارش حسابرس شرکت مخابرات اشاره و بدون نتیجه به سال بعد موکول می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها