عصر خودرو

چرا طلا شیب نزولی پیش گرفت؟

عصر بازار- طی هفته اخیر شاهد کاهش قیمت جهانی طلا بودیم که رییس اتحادیه طلا و جواهر دلیل این کاهش قیمت را ناشی از افزایش نرخ دلار و اتفاقات مثبت تجاری می‌داند.

چرا طلا شیب نزولی پیش گرفت؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمد کشتی‌آرای  با اشاره به تغییر و تحولات قیمت ارز و طلا در هفته گذشته اظهار کرد: در ابتدای هفته، قیمت جهانی طلا با انتهای هفته متفاوت بود. ابتدای هفته هر اونس طلا 1252 دلار بود که در پایان هفته به رقم 1222 دلار رسید که نشان‌دهنده کاهش 30 دلاری قیمت هر اونس طلا در هفته گذشته بود.

    وی ادامه داد: به همین دلیل قیمت سکه نیز در هفته‌ای که گذشت 15 هزار تومان کاهش یافت که ناشی از کاهش 30 دلاری قیمت هر اونس طلا بود و باعث شد مجددا قیمت سکه به کمتر از یک میلیون تومان برسد.

    رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر و نقره در ادامه با بیان اینکه در بازار جهانی شاخص تولیدات آمریکا در هفته گذشته مثبت شد، گفت: همین موضوع باعث افزایش ارزش دلار بود که منجر به کاهش قیمت طلا و سبب شد سرمایه‌گذاری روی طلا کاهش پیدا کند.

    کشتی‌آرای افزود: ابتدای هفته پیش‌بینی‌ها این بود که با افزایش قیمت طلا مواجه باشیم اما اتفاقات مثبت تجاری و نیز افزایش ارزش دلار باعث شد که شاهد کاهش جهانی قیمت طلا باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها