عصر خودرو

در ۴ روز معاملاتی نخست خردادماه

حجم و ارزش معاملات بازار پایه فرابورس افزایش یافت

عصر بازار- طی هفته گذشته ضمن عرضه اولیه سهام یک شرکت در بازار اول فرابورس ایران، حجم و ارزش خرید و فروش‌ها در بازار پایه در مقایسه با هفته پیش از آن با افزایش مواجه شد.

حجم و ارزش معاملات بازار پایه فرابورس افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، حجم و ارزش معاملات فرابورس ایران در هفته نخست خردادماه با توجه به تعطیلی یک روز معاملاتی با کاهش همراه بود و در مجموع، یک میلیارد و 335 میلیون ورقه بهادار در 130 هزار نوبت به ارزش 4 هزار و 554 میلیارد ریال خرید و فروش شد.
    بر این اساس، آیفکس در روز پایانی هفته با افت یک واحدی نسبت به مدت مشابه هفته گذشته، عدد 817 را نشان داد و ارزش کل بازار فرابورس معادل 960 هزار و 547 میلیارد ریال شد. در این میان، بیشترین سهم از ارزش بازار فرابورس به میزان 47 درصد در اختیار بازار دوم بود.
    عملکرد بازارهای فرابورس در 4 روز معاملاتی هفته دهم سال جاری حکایت از افت معاملات بازار اول و دوم دارد به نحوی که در بازار اول 125 میلیون ورقه بهادار به ارزش 250 میلیارد ریال و در بازار دوم هم 484 میلیون ورقه بهادار به ارزش یک هزار و 271 میلیارد ریال مبادله شد.
    این در حالی است که، در بازار پایه 690 میلیون ورقه بهادار به ارزش 834 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که به لحاظ حجم 34 درصد و به لحاظ ارزش 24 درصد در قیاس با هفته قبل افزایش یافته است.
    اما معاملات بازار ابزارهای نوین مالی حدود 60 درصد کاهش نشان داد و 36 میلیون اوراق در این بازار به ارزش 2 هزار و 199 میلیارد ریال معامله شد. از این میزان 34 میلیون ورقه مربوط به ETFها بود.
    همچنین در روز سه‌شنبه این هفته، علاوه بر عرضه بلوکی 10 درصد سهام بیمه رازی به ارزش 220 میلیارد ریال شاهد عرضه اولیه 30 میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند در بازار اول با کشف قیمت 2200 ریالی بودیم. بنابراین، بیشترین حجم معاملات روزانه این هفته در همین روز به ثبت رسید.
    این گزارش می‌افزاید، گروه فلزات اساسی در هفته‌ای که گذشت با 24 درصد سهم در صدر جدول صنایع پیشرو در معاملات فرابورس ایستاد و بانک‌ها و فرآورده‌های نفتی به ترتیب با سهم 10 و 8 درصدی در رده دوم و سوم جای گرفتند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها