عصر خودرو

راه‌اندازی شعب بانک‌های ژاپنی در ایران

عصر بازار: رئیس کل بانک مرکزی با قدردانی از همکاری خوب بانک‌های ژاپنی با نظام بانکی کشورمان در دوره تحریم و به ویژه در دو سال اخیر، خواستار راه‌اندازی شعب بانک‌های این کشور در ایران شد.

راه‌اندازی شعب بانک‌های ژاپنی در ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، ولی الله سیف در دیدار هیات 60 نفری اقتصادی ژاپن به سرپرستی معاون وزیر اقتصاد ژاپن، افزود: فرصت‌های جدیدی برای توسعه روابط اقتصادی میان ایران و ژاپن وجود دارد و ما از عملیاتی شدن این فرصت‌ها حمایت می کنیم.

    رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه زمینه فعالیت خوبی در بخش‌های مختلف اقتصادی به ویژه در حوزه بانکی و مالی میان دو کشور وجود دارد، گفت: ایران ظرفیت بزرگ سرمایه گذاری دارد و از طرفی ژاپن به عنوان کشور دارای فناوری می تواند از این فرصت برای سرمایه گذاری مشترک در ایران اقدام کند.

    وی تصریح کرد: بازار وسیع ایران و کشورهای همسایه ما فرصت مناسبی است تا محصول مشترک با همکاری ژاپن در ایران تولید و سپس به کشورهای منطقه صادر شود.

    رئیس کل بانک مرکزی خاطر نشان کرد: این نوع همکاری نتایج مثبتی برای دو کشور به همراه دارد.

    سیف افزود: قبل از هر فعالیت مشترک اقتصادی باید زیرساخت مالی آن را طراحی و تامین کنیم که در این چارچوب باید کانال‌های مناسب بانکی میان دو کشور تنظیم شود.

    وی با قدردانی از همکاری خوب بانک‌های ژاپنی با نظام بانکی ایران در دوره تحریم و به ویژه در دو سال اخیر، گفت: بانک‌های ایران و ژاپن آشنایی خوبی با یکدیگر دارند و امیدوار هستیم این روابط بیشتر از گذشته تقویت شود.

    رئیس کل بانک مرکزی با تشویق سرمایه گذاران ژاپنی برای حضور در ایران، خاطرنشان کرد: موانع و محدودیت‌ها را می توان به سرعت برداشت اما سرمایه گذاران ژاپنی به این نکته نیز توجه داشته باشند که ایران متفاوت از گذشته است.

    وی افزود: همکاری بانکی به صورت عملیات مستقیم و فعالیت شعب بانک‌های ژاپنی در ایران به توسعه روابط اقتصادی کمک می کند.

    سیف اظهارداشت: هم اکنون نیز کار با بانک‌های ایرانی که مشمول تحریم‌ها نبوده اند، منعی ندارد و فعالیت‌های اقتصادی را می توان با همین زمینه کاری آغاز کرد و پس از لغو تحریم‌ها فعالیت‌ها را گسترش داد.

    رئیس کل بانک مرکزی افزود: صحنه بانکی در ایران نیز تغییر کرده است و علاوه بر بانک‌های دولتی، بانک‌های خصوصی توانمندی نیز در ایران وجود دارند که آمادگی همکاری با بانک‌های ژاپنی را دارند.

    در همین حال، یاماگیوا معاون وزیر اقتصاد ژاپن گفت: شرکت‌های ژاپنی در زمینه های برق و انرژی، محیط زیست، خودرو و کالاهای مصرفی و سایر بخش‌ها آماده همکاری با شرکت‌های ایرانی هستند.

    وی با تاکید بر لزوم تنوین همکاری‌های مالی به عنوان زیرساخت توسعه تجارت میان ایران و ژاپن، اظهارداشت: در هیات اقتصادی ژاپن که به ایران آمده اند، تعدادی از مدیران بانکی و مالی شرکت‌های ژاپنی نیز حضور دارند و ما از فعالیت این شرکت‌ها در ایران حمایت می کنیم.

    یاماگیوا در ادامه بر مشورت و گفتگوهای بانک‌های دو کشور تاکید کرد و گفت:‌ در نمایشگاه اقتصادی که در ماه اکتبر یا مهر در تهران برگزار می‌شود، شرکت‌های ژاپنی با بیش از 20 غرفه حضوری فعال خواهند داشت.

    وی با استقبال از سرمایه گذاری شرکت‌های ژاپنی در ایران به ویژه پس از رفع تحریم‌ها افزود: زمینه های مختلفی برای توسعه همکاری ها وجود دارد و دولت ژاپن از این فعالیت‌ها حمایت می کند.

    در این دیدار تعدادی از مدیران بانکی و مالی شرکت‌های ژاپنی نیز گزارشی از فعالیت‌های قبلی و برنامه های آینده خود برای مشارکت با شرکت‌های ایرانی ارائه کردند.

    برچسب ها