عصر خودرو

جزئیات برگزاری اولین مناقصه برق ایران؛

شرایط حضور خارجی‌ها برای فاینانس طرح‌های برقی اعلام شد

عصر بازار- مدیرعامل توانیر با اشاره به برگزاری اولین مناقصه بین‌المللی برق ایران، شرایط حضور شرکت‌های خارجی برای تامین فاینانس طرح‌های جدید صنعت برق را تشریح کرد.

شرایط حضور خارجی‌ها برای فاینانس طرح‌های برقی اعلام شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، آرش کردی در همایش فاینانس طرح‌های جدید برقی ایران، با بیان اینکه سیاست صنعت برق در دوران پسا تحریم، تقویت بخش خصوصی از مسیر تامین نقدینگی و انتقال دانش و فناوری‌های نوین است، گفت: با توجه به کمبود منابع مالی داخلی، تدبیری اندیشیده شد که برای احداث پست‌‌های فوق توزیع و انتقال، از منابع مالی خارجی استفاده شود.

    مدیرعامل توانیر با اعلام اینکه هم اکنون بخش داخلی صنعت برق توانایی بالایی دارد ولی از گردش سرمایه کافی محروم است، تصریح کرد: برای اجرای طرح های جدید صنعت برق سرمایه گذاران خارجی با یک الزام روبرو هستند به طوری که باید حداقل 51 کالا و تجهیزات پروژه ها از سازندگان داخلی تامین کنند.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه افزایش سهم ساخت داخل، امتیازات فنی شرکت‌های خارجی در مناقصات را افزایش می دهد، اظهار داشت: شرایط مناقصه کاملا قانونی و شفاف طراحی شده و بخش داخلی نیز به هیچ عنوان کنار گذاشته نشده است؛ ضمن آنکه تعداد قابل توجهی از شرکت کنندگان در مناقصه یا شرکت‌های داخلی هستند یا شرکای مجموعه‌های خارجی محسوب می‌شوند.

    مدیرعامل شرکت توانیر با یادآوری اینکه به دنبال تامین فاینانس طرح‌های جدید توسعه‌ای صنعت برق هستیم، افزود: هر شرکت داخلی و یا خارجی که توانایی تامین مالی را داشته باشد، می تواند وارد مناقصات شود و چنانچه شرکت های داخلی از این توانایی برخوردار باشند، بر همتایان خارجی خود اولویت دارند و امتیازاتی قانونی را نیز در این خصوص در نظر گرفته‌ایم.

    بر اساس این گزارش، اولین مناقصه بین‌المللی صنعت برق ایران در دوران پسا تحریم با هدف خرید کالا و تجهیزات 312 پست فوق توزیع برق تا چند روز آینده برگزار خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها