عصر خودرو

معرفی رودریگز به عنوان نامزد دبیرکل آینده اوپک از سوی ونزوئلا

عصر بازار- منابع آگاه نفتی روز چهارشنبه اعلام کردند: ونزوئلا «علی رودریگز» وزیر پیشین انرژی خود را به عنوان نامزد دبیرکل آینده سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) معرفی کرده است.

معرفی رودریگز به عنوان نامزد دبیرکل آینده اوپک از سوی ونزوئلا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به دنبال جانشین «عبدالله البدری» است که در دسامبر سال گذشته (آذر/دی) به عنوان سرپرست این سازمان انتخاب شد و مدت خدمت وی ماه جولای 2016 (تیر/ مرداد) 95 به پایان می رسد.
    علی رودریگز به مدت یکسال از تاریخ ژانویه 2011 تا ماه می سال 2012 دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بوده است.
    در همین حال کشور نیجریه به عنوان بزرگ ترین کشور تولیدکننده آفریقا نیز «محمد بارکیندو» رئیس پیشین شرکت ملی نفت نیجریه را به عنوان نامزد پست دبیرکل سازمان اوپک معرفی کرده است.
    کشورهای دیگر عضو این سازمان نفتی نیز، نامزدهایی را برای تصدی پست دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت معرفی کرده اند که از آن جمله می توان به اندونزی، عربستان، ایران و عراق اشاره کرد که هریک از این کشورها دو نامزد معرفی کرده اند.
    این درحالی است که قیمت نفت به بالاترین سطح خود طی هفت ماه گذشته رسید، به طوری که هربشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت، نفت خام سبک و شیرین آمریکا برای تحویل در ماه ژوئیه در معاملات اواخر سه شنبه با یک افزایش 5/2 درصدی به 49 دلار و 27 سنت رسید که بالاترین قیمت از اکتبر 2015 بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها