عصر خودرو

مدیرعامل توانیر:

سرمایه گذاری خارجی، توسعه توان پیمانکاری داخلی را به دنبال دارد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت سهامی مدیریت تولید، انتقال و توزیع برق ایران (توانیر) با بیان اینکه توسعه توان پیمانکاری داخلی با سرمایه گذاری خارجی میسر می شود، خاطرنشان کرد: شرکت های توانمند داخلی در تامین فاینانس پروژه ها بر همتایان خارجی خود ارجحیت دارند.

سرمایه گذاری خارجی، توسعه توان پیمانکاری داخلی را به دنبال دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا،  آرش کردی در حاشیه نشست هم اندیشی «فاینانس 312 پست فوق توزیع» افزود: دغدغه اصلی وزارت نیرو در این پروژه، تقویت بخش داخلی با تامین نقدینگی و انتقال دانش و فناوری های نوین است.
    هدف از خرید این پست‌ها، ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای تامین برق پایدار کشور است که اعتبار ارزی خرید تجهیزات 312 پست نزدیک به یک میلیارد و 200 میلیون دلار برآورد می‌شود.
    وی ادامه داد: با توجه به کمبود منابع مالی داخلی، تدبیری اندیشیده شد که برای ساخت پست های فوق توزیع و انتقال، از منابع مالی خارجی استفاده شود.
    کردی ادامه داد: بخش داخلی صنعت برق از توانایی بالایی برخوردار است، اما از گردش سرمایه کافی محروم است؛ با این حال مقرر شد در این پروژه حضور حداکثری داشته باشد که الزام سرمایه گذار خارجی به تامین حداقل 51 درصد پرو‍ژه از داخل، یکی از اهرم های تحقق این امر است.
    این مقام مسئول تاکید کرد: به تناسب افزایش سهم داخلی به میزان بیش از 51 درصد، امتیازات فنی حاضران در مناقصه افزایش خواهد یافت.
    وی با اشاره به برخی نگرانی های فعالان بخش خصوصی درباره این پروژه، خاطر نشان کرد: شرایط مناقصه کاملا قانونی و شفاف طراحی شده و بخش داخلی نیز به هیچ عنوان کنار گذاشته نشده است.
    به گفته کردی، تعداد قابل توجهی از شرکت کنندگان در مناقصه، شرکت های داخلی هستند و یا شرکای مجموعه های خارجی محسوب می شوند.
    مدیرعامل شرکت توانیر بیان داشت: ما به دنبال فاینانس هستیم و فرقی ندارد این کار از داخل یا خارج تامین شود.
    وی خاطرنشان کرد: هرکس که از توانایی تامین مالی برخوردار است، می تواند وارد عرصه شود و چنانچه شرکت های داخلی از این توانایی برخوردار باشند، بر همتایان خارجی خود ارجحیت دارند.
    براساس دستورالعمل توانیر، شرکت برق منطقه ای تهران به نمایندگی از شرکت های برق منطقه ای کشور، در حال پیگیری مقدمات برگزاری مناقصه خرید 312 پست فوق توزیع است.
    پیشتر غلامرضا خوش خلق مدیرعامل برق منطقه ای تهران اعلام کرده بود: مناقصه این 312 پست در پنج مرحله برگزار خواهد شد که یک مرحله مربوط به GIS « جی آی اس » ( دارای عایق گازی) و چهار مرحله به‌صورت AIS (پست های با عایق هوا) در بازه های 132 و 63 کیلوولت برگزار می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها