عصر خودرو

شنبه ۱۷ مرداد ۹۴

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار: در معاملات امروز شنبه ۹۴.۰۵.۱۷ در بازار برق بورس انرژی ۱,۲۸۸ مگاوات برق به ارزش ۱۳ میلیارد و ۸۸۹ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، کاهش ۴۱ درصدی را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) معاملات امروز باز هم با نزول مواجه شد و کاهش 0.6 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است روندی نزولی قیمت با شیبی ملایم همچنان پایدار بوده و هدف 445,000 ریال را پیش رو دارد.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، رفتار محتاطانه بین خریداران کاملاً مشهود بود که با توجه به نزولی بودن روند قیمت‌ها منطقی به نظر می رسد. روند نزولی قیمت‌ها در سررسیدهای شهریور ماه شیب بیشتری داشته و کاهش بیشتری در این نمادها به ثبت رسید.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13940527 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940527 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است روند نزولی قیمت در طول دوره پایدار بوده و در حال حاضر از شیب آن کاسته شده و در محدوده 449,000 ریال قرار دارد.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است برخلاف امسال روندی صعودی با شیبی ملایم بوده و در انتهای دوره تا قیمت 552,000 ریال افزایش داشته است.
    در این نماد تا به امروز 759 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 14/05/1394 با 259 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13930527 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

     

    برچسب ها