عصر خودرو

قیمت هر سهم استقلال و پرسپولیس چقدر است؟

عصر بازار- با برگزاری مزایده رسمی واگذاری ۸۵ درصد سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، صبح امروز این دو باشگاه رسما فروخته شدند که قیمت هر سهم استقلال ۳۰۴۶ ریال با ارزش پایه کل تقریبا ۲۷۹۳ میلیارد تومان تعیین شد. هر سهم باشگاه پرسپولیس نیز ۳۵۸۰ ریال با ارزش پایه کل تقریبا ۳۲۰۰ میلیارد تومان معامله شد.

قیمت هر سهم استقلال و پرسپولیس چقدر است؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، مطابق تاریخ آگهی عرضه و اطلاعیه منتشر شده فرابورس، امروز (دوشنبه سوم اردیبهشت ماه) روز عرضه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بود؛ با همه هماهنگی‌های انجام شد در قبل و مجوزهای اخذ شده بابت همه متقاضیان جهت عرضه، 85 درصد از سهام این دو باشگاه  معامله شد.

    به گفته معاون واگذاری سهام و دارایی‌های خصوصی‌سازی، برای باشگاه استقلال قیمت هر سهم 3046 ریال با ارزش پایه کل تقریبا 2 هزار و  793 میلیارد تومان در نظر گرفته شد. برای باشگاه پرسپولیس نیز قیمت هر سهم 3580  ریال با ارزش پایه کل تقریبا 3200 میلیارد تومان سهام‌ها معامله شد.

    محمود قامت تصریح کرد: فردا مقدمات و تشریفات مربوط به انعقاد قرارداد و واریز نقدی انجام خواهد شد و سپس بعد از طی این مراحل  قطعیت معامله در سامانه معاملات فرابورس انجام می شود و انتقال سهم بین مالکین قبلی سهام که وزرات ورزش و جوانان است و خریداران فعلی صورت می گیرد.

    معاون واگذاری سهام و دارایی‌ها در پایان ابراز امیداری کرد تا آن محدودیتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص مالکیت دو باشگاه دارند، برطرف شود.

    گفتنی است؛ براساس هماهنگی‌های انجام شده، 85 درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه آن شامل شرکت‌های پتروشیمی شهید تندگویان، بوعلی، پارس و بندرامام خمینی و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز توسط بانک‌های شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین انتقال پیدا کرده است.

    برچسب ها