عصر خودرو

مدیرکل مبارزه با پولشویی بانک مرکزی خبر داد:

مقررات حاکمیت شرکتی بانکها به زودی ابلاغ می‌شود

عصر بازار- مدیرکل مقررات،مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی از ابلاغ دستورالعمل حاکمیت شرکتی به بانک ها تا چند روز آینده خبر داد.

مقررات حاکمیت شرکتی بانکها به زودی ابلاغ می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، عبدالمهدی ارجمندنژاد در بیست و ششمین همایش سالانه سیاست پولی و ارزی با اشاره به تدوین مقررات حاکمیت شرکتی اظهار داشت: برای تدوین این قانون، نظرات بانک‌های دولتی و خصوصی اخذ شده و به زودی به شبکه بانکی ابلاغ خواهد شد.

    وی افزود: با وجود اینکه مطالعات کارشناسی زیادی برای تدوین این قانون انجام شده و نظرات بانک‌ها اخذ شده است، اما خود را مصون از نقد نمی‌دانیم و امیدواریم با ارائه نظرات کارشناسی و اصلاحی، این مقررات به نحو احسنت در شبکه بانکی عملیاتی شود.

    مدیرکل مقررات مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی در ادامه با اشاره به نحوه عضویت برخی افراد در هیأت مدیره بانک‌ها گفت: کسانی که می‌خواهند به عضویت هیأت مدیره بانک‌ها دربیایند، باید بدانند که چه جایگاهی دارند. به عنوان مثال مدتی پیش، مدیرعامل یک مجموعه بزرگ شرکتی برای مصاحبه به بانک مرکزی آمده بود؛ از او پرسیدم شما چطور قرار است مسئولیت هیأت مدیره بانک را هم قبول کنید، در حالی که مدیرعامل مجموعه‌ای بزرگ هستید؟

    وی ادامه داد: فرد دیگری برای مصاحبه آمده بود که همزمان در 10 شرکت عضویت هیأت مدیره داشت، چنین فردی نمی‌تواند بر مسائل تمرکز داشته باشد و بر عملکرد بانک نظارت کند.

    ارجمندنژاد با اشاره به بحث استقلال رأی در هیأت مدیره بانک‌ها گفت: زمانی هنری فورد گفته بود سعی می‌کنم افراد هیأت مدیره را با افکار مختلف تعیین کنم، چرا که اگر تفاوت دیدگاه وجود داشته باشد، افراد آنقدر بر مسائل مختلف بحث می‌کنند که برآیند آن یک تصمیم خوب و مطلوب می‌شود.

    مدیرکل مقررات مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی تصریح کرد: اما متأسفانه برخی از ما به دنبال این هستیم که اعضای هیأت مدیره یکدست باشند و این موجب تصمیم‌گیری‌های غیرکارشناسی در سطح هیأت مدیره می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها