عصر خودرو

به کمک سه بانک بزرگ

فروش اوراق قرضه اسلامی آرامکو آغاز می‌شود

عصر بازار- شرکت نفت آرامکو، بزرگترین صادرکننده نفت دنیا با همکاری سه بانک بزرگ در تلاش برای نخستین فروش اوراق قرضه اسلامی خود است.

فروش اوراق قرضه اسلامی آرامکو آغاز می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بر اساس اعلام منابع آگاه، سه بانک جی‌پی مورگان، HSBC و بانک ریاض به شرکت نفت عربستان سعودی کمک خواهند کرد تا برنامه صکوک ریالی خود را تنظیم کند، نخستین فروشی که احتمالا در سال جاری اتفاق خواهد افتاد. میزان فروش در مرجله نخست تعیین نشده و بانک‌های دیگر ممکن است قبل از این اتفاق با این برنامه همراه شوند. آرامکو همچنین یک برنامه اوراق قرضه دلاری را نیز در نظر دارد.

    شرکت نفت آرامکو در محوریت برنامه‌ای قرار دارد که قرار است اقتصاد کشور عربستان را از وابستگی به درآمد نفتی خارج کند. دولت برنامه فروش 5 درصد از سهام این شرکت را به سهامی عام و انتقال مالکیت مابقی سهام را به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی در دستور کار قرار داده است. بر اساس اعلام محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان سعودی، اگر این موضوع انجام بگیرد، این حرکت به این معنا خواهد بود که عربستان سعودی بیشتر درآمد خود را به جای فروش نفتی از سرمایه‌گذاری حاصل خواهد کرد.

    شرکت مذاکرات خود را بانک‌های سرمایه‌گذاری در مورد فروش اوراق قرضه اسلامی از ابتدای سال جاری آغاز کرده بود. مقامات HSBC، بانک ریاض،‌ جی‌پی‌مورگان و آرامکو از اظهارنظر در این خصوص اجتناب کردند.

    در گذشته نیز شرکت نفت ملی عربستان در سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت توتال فرانسه صکوک صادرشده توسط شرکت پتروشیمی و پالایش آرامکو توتال را یک میلیارد دلار فروخته بود. در سال 2013 نیز، در سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت شیمیایی داو، 7.5 میلیارد ریال از طریق صکوک برای تامین مالی مجتمع شیمیایی خود ایجاد کرده بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها