عصر خودرو

امضای قراردادهای جدید ایران و قطر دربخش انرژی در آینده نزدیک

عصر بازار- مدیر امور بین‌الملل وزارت نیرو گفت: یکی از اقدامات اصلی در توسعه همکاری‌های برقی ایران، اتصال شبکه برق ایران و قطر است که تمام تلاش ما بر این اساس است که اتصال شبکه برق دو کشور در دولت سیزدهم به‌نتیجه برسد.

امضای قراردادهای جدید ایران و قطر دربخش انرژی در آینده نزدیک
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، مجتبی اکبری، مدیر امور بین‌الملل وزارت نیرو اظهار داشت: رئیس سازمان آب و برق قطر از وزارت نیروی ایران دعوت کرده تا هم در حوزه پساب و هم در زمینه انرژی خورشیدی، همکاری جدیدی بین دو کشور تعریف شود.

    وی افزود: بیست‌وچهارم اردیبهشت‌ماه سفری به قطر خواهیم داشت تا پروژه‌های مربوطه در زمینه پساب و انرژی خورشیدی را از نزدیک ببینیم و در صورت جمع‌بندی مذاکرات، قراردادهای جدیدی بین دو کشور امضا خواهد شد.

    * احداث مزرعه‌های خورشیدی در قطر با مشاوره ایرانی‌ها

    مدیر امور بین‌الملل وزارت نیرو تصریح کرد: شرکت‌های توانمند و مطرح ایرانی قرار است به عنوان مشاور احداث مزرعه‌های خورشیدی در قطر فعال شوند.

    وی ادامه داد: در حوزه پساب نیز قطری‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی وارد مذاکره شده‌اند، قرار است بعد از بازدید ما، قراردادهایی در این زمینه به امضا برسد.

    * تلاش برای اتصال شبکه برق ایران و قطر تا پیش از اتمام دولت سیزدهم

    اکبری با اشاره به مذاکرات دو کشور در زمینه اتصال شبکه برق ایران و قطر گفت: اتصال شبکه برق دو کشور در حال پیگیری است و حتما به نتیجه خواهد رسید.

    وی افزود: یکی از اقدامات اصلی در توسعه همکاری‌های برقی ایران، اتصال شبکه برق ایران و قطر است که تمام تلاش ما بر این اساس است که اتصال شبکه برق دو کشور در دولت سیزدهم به‌نتیجه برسد.