عصر خودرو

تامین منابع مالی صنعت آب و برق از طریق بورس انرژی

عصر بازار- عضو اتاق فکر برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو با بیان اینکه بورس انرژی می‌تواند منابع مالی و نقدینگی برای صنعت آب و برق تأمین کند، گفت: برای نزدیک شدن به عملیاتی‌سازی اقتصاد مقاومتی باید علاقه کمتر به واردات و انتقال تکنولوژی به کشور گسترش یابد.

تامین منابع مالی صنعت آب و برق از طریق بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، حسین عبده‌تبریزی در نشست حمایت از کار، سرمایه و دانش ایرانی در صنعت آب و برق با رویکرد اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی برای هر شرایطی چه بحران خارجی و چه بحران داخلی راه‌حلی داشته باشیم،گفت: علاقه کمتر به واردات، علاقه به انتقال تکنولوژی و پرهیز از بدهکار کردن بیشتر دولت و جایگزینی ضمانت‌های تجاری به جای ضمانت‌های دولتی از راه‌های نزدیک شدن به عملیاتی سازی اقتصاد مقاومتی است.

    عبده تبریزی با اشاره به اینکه عدم توسعهٔ بخش دولتی و ایجاد فضای بیشتر برای بخش خصوصی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی ایجاد شده در دوران تحریم‌ها نیز به عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی کمک می کند،گفت: حرکت به سمت استفاده از بازار سرمایه و عدم تکیهٔ محض به بانک‌ها در داخل و خارج کشور از جمله این الزام‌هاست.

    وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاران باید تا حد امکان از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنند،ادامه داد: نمی‌توان برای انجام طرح‌ها به بودجهٔ عمرانی دولت امید بست. اکنون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی از مسائل اساسی مالی شرکت‌های ایرانی است.

    به گفته وی،بورس انرژی می‌تواند منابع مالی و نقدینگی برای صنعت آب و برق تأمین کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها