عصر خودرو

قیمت نفت در ۵ سال آینده ۵۰ تا ۶۰ دلار خواهد بود

عصر بازار- تازه‌ترین برآورد بانک گلدمن ساکس نشان می دهد که تا سال ۲۰۲۰ میلادی، قیمت نفت در بازه ۵۰ تا ۶۰ دلار برای هر بشکه باقی خواهد ماند.

قیمت نفت در ۵ سال آینده ۵۰ تا ۶۰ دلار خواهد بود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بانک آمریکایی گلدمن ساکس با استناد به افزایش تولید نفت شیل در آمریکا و رشد عرضه نفت از سوی اوپک، پیش بینی کرد که قیمت نفت تا سال 2020 میلادی در بازه 50 تا 60 دلار برای هر بشکه باقی می ماند.

    این بانک در گزارشی اعلام کرد: ما همچنان انتظار داریم که قیمت نفت در بلندمدت پایین بماند که مهم‌ترین عوامل آن، تولید نفت‌خام شیل در آمریکا، افزایش عرضه اوپک و آغاز پروژه‌های تولیدی جدید در سالهای 2016 تا 2018 میلادی است.

    در هفته گذشته، گلدمن ساکس برآورد خود را قیمت نفت در کوتاه مدت افزایش داده و اعلام کرده بود به دلیل اختلال در تولید نفت نیجریه و کانادا، بازار نفت با کمبود عرضه رو به رو شده است.

    براساس اعلام وزارت نفت، این بانک در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد که میانگین قیمت شاخص نفت خام دبلیو تی آی آمریکا در سال 2016 میلادی ٤٥ دلار خواهد بود. با این همه، این بانک برآورد خود را از قیمت نفت در سال 2017 میلادی از ٥٨ دلار به ٥٣ دلار کاهش داد.

    گلدمن ساکس همچنین پیش بینی کرد قیمت شاخص نفت خام برنت در سال جاری میلادی به ٤٥ دلار و در سال آینده میلادی به ٥٥ دلار خواهد رسید.

    این بانک اعلام کرد که رشد بهره وری در تولید نفت شیل سبب خواهد شد که تا سال 2020 میلادی حداقل قیمت لازم برای سودآوری تولید این نوع نفت به کمتر از 50 دلار برای هر بشکه برسد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها