عصر خودرو

ادامه رکود ساخت و ساز آهن را ۴۰۰ تومان ارزان کرد

عصر بازار- با ادامه رکود در صنعت ساخت و ساز کشور قیمت آهن در هفته های اخیر ۴۰۰ تومان کاهش یافت و به ۱۴۰۰ تومان در هر کیلو رسید.

ادامه رکود ساخت و ساز آهن را ۴۰۰ تومان ارزان کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در روزهای اخیر، بازار آهن با کاهش 22 درصدی قیمت همراه بوده است. عدم تقاضا، عامل اصلی روند کاهشی قیمت آهن در بازار تهران برشمرده شده است.

    فعالان بازار معتقدند که عدم تقاضا تنها دلیل اصلی کاهش قیمت آهن‌آلات در حال حاضر می‌باشد. به گفته این فعالان، با توجه به شرایط کنونی حاکم بر بازار آهن فعلا این بازار قابل پیش‌بینی نیست، اما ادامه روند وضعیت کنونی دور از انتظار نیست. در مبادلات روزهای جاری نیز همانند روزهای قبل از آن شاهد افت نرخ آهن‌آلات بودیم؛ به گونه‌ای که با کاهش  22 درصدی قیمت روبه‌رو شدیم.

    فرهادی نماینده فروش یکی از کارخانه های تولید آهن گفت:  قیمت آهن از آغاز سال 94 روند نزولی به خود گرفت و تا آخر سال قبل هم این کاهش قیمت ادامه داشت؛ اما از اواسط اسفند سال قبل قیمت آهن روبه افزایش گذاشت و به کیلویی 1800 تومان رسید، اما رکود بازار باعث شد این افزایش قیمت زیاد دوام نیاورد و در هفته های اخیر قیمت با افت 400 تومانی در هر کیلو به 1400 تومان رسید و پیش بینی من افت بیشتر قیمت در بازار است.

    وی افزود: قاعدتا اگر پروژه‌های عمرانی و ساختمان‌سازی در کشور رونق نگیرد قیمت آهن و فولاد هم نمی بایست تغییر کند، اما با این خواب سنگین بازار مسکن و رکود بازار، قیمت بازار باید حدود کیلویی 1200 تومان باشد.

    فرهادی در ادامه گفت: فراموش نکنیم که کاهشی یا افزایشی بودن قیمتها در نتیجه تقاضا است. چه در بحث میلگرد و چه در بحث تیرآهن و ورق اخیرا" بازارسازیهایی صورت گرفت و حتی افزایش قیمتهایی رخ داد که به نظر اینجانب کاذب بود. چون به شدت تقاضای مصرف فولاد در کشور پایین است و این خود نیز به علت عدم وجود پروژه های عمرانی است.

    وی افزود: از طرفی صادرات ما هم که  مشکل دارد، پس مازاد تولید داریم. جنسها در انبارها مانده و بنا به آمار منابع موثق حدود 3 میلیون تن فولاد در انبار فولاد سازان دپو شده است. پس تا چشم انداز مثبتی در تقاضای مصرفی فولاد پدید نیاید قیمتها کاهشی خواهد بود.

    در همین حال با توجه به اینکه رکود همچنان معضل اصلی صنعت فولاد محسوب می‌شود، به رغم افزایش تولید آهن به دلیل برخی محدودیت ها و نیز نداشتن صدور مجوز، امکان صادرات  نیز وجود ندارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها