عصر خودرو

شرکت‌های هندی خواستار توسعه ۳ میدان نفتی در ایران هستند

عصر بازار- شرکت های هندی علاوه بر میدان گازی فرزاد ب به دنبال کسب مجوز فعالیت در ۲ میدان کشف شده از ۱۶ میدانی است که ایران احتمالا در آینده نزدیک آنها را از طریق مناقصه واگذار خواهد کرد.

شرکت‌های هندی خواستار توسعه ۳ میدان نفتی در ایران هستند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، هند به دنبال افزایش واردات نفت از ایران است تا از این طریق بعد از لغو تحریم ها روابط اقتصادی و انرژی خود را با ایران بعد تقویت نماید.

    یک منبع آگاه هندی گفت، شرکت ایندین اویل بزرگترین شرکت نفتی هند به ایران پیشنهاد کرده که حق اکتشاف و تولید نفت از یک میدان کشف شده را دریافت نماید تا روابط دو طرف از رابطه صرفا خریدار و فروشنده به یک رابطه استراتژیک تبدیل شود.

    شرکت ایندین اویل گفته، نفت تولید شده از این میدان سپس می تواند به هند صادر شود.

    شرکت ایندین اویل در سال مالی گذشته 1.2 میلیون تن نفت خام از ایران وارد کرد. در سال مالی جاری که از ابتدای آوریل آغاز شده، این شرکت هندی به دنبال حداقل 3 برابر کردن خرید نفت خود از ایران است.

    سفر نارندرا مودی، نخست وزیر هند به تهران با هدف تقویت روابط تجاری و بازرگانی بین دو کشور انجام گرفت. این سفر تنها چند ماه پس از لغو تحریم های ایران صورت گرفته است.

    علاوه بر شرکت ایندین اویل، شرکت او ان جی سی ویدش هند هم به دنبال کسب مجوز فعالیت در 2 میدان کشف شده از 16 میدانی است که ایران احتمالا در آینده نزدیک آنها را از طریق مناقصه واگذار خواهد کرد.

    میادینی که شرکت او ان جی سی به دنبال آنهاست، علاوه بر میدان گازی فراساحلی فرزاد ب است که مذاکرات درباره آن در مراحل نهایی قرار دارد.

    شرکت او ان جی سی در سال 2008، میدان گازی فرزاد ب را در خلیج فارس کشف کرد. این میدان دارای 12.5 ترلیون فوت مکعب گاز قابل استحصال است.

    منابع آگاه گفتند، ایران هنوز پاسخی به درخواست های شرکت های هندی نداده است.

    با این وجود، تهران نسبت به اعطای امتیاز فعالیت در فرزاد ب به طرف هندی، ابراز تمایل کرده است.

    منابع آگاه گفتند، هند ممکن است در سال مالی 17-2016، تا 20 میلیون تن نفت خام از ایران خریداری کند، در حالی که این رقم در سال مالی گذشته حدود 11 میلیون تن بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها