عصر خودرو

معادلات تولید سنگ‌آهن به هم می‌ریزد؟

عصر بازار- گرچه سنگ آهن همچنان در پیچ و خم حواشی قرار دارد، اما دبیر انجمن تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان سنگ آهن پیش بینی خود را درباره میزان تولید این محصول را بدون تغییر نسبت به سال گذشته عنوان کرده و می‌گوید اگر تولید همچون سال قبل خواهد بود مگر اینکه دولت با تغییر سیاستی مثل افزایش حقوق دولتی این معادلات را به هم بریزد.

معادلات تولید سنگ‌آهن به هم می‌ریزد؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علیرضا سیاسی راد با اشاره به این که اتفاق ویژه‌ای در حوزه سنگ آهن رخ نداده است، اظهار کرد: تولید سال گذشته سنگ آهن در کشور حدود 38 میلیون تن بوده است و به دلیل وجود نوسانات بالا نمی‌توان آمار دقیقی ارائه کرد. هرچند تولید می تواند بهتر از سال قبل باشد ولی به نظر نمی‌‎رسد تفاوت چندانی در آمار تولید نسبت به سال گذشته ایجاد شود، مگر آن که دولت با تغییر سیاستی مثل افزایش حقوق دولتی این معادلات را به هم بریزد.

    وی با اشاره به ورود دولت به بحث قیمت‌گذاری سنگ آهن گفت: گرچه این دخالت به بهانه حل مسائل بین معدن‌کاران با فولادسازان است اما بین این دو بخش تفاهم نامه وجود دارد و موضوع تعریف نشده‌ای نیست که به دخالت دولت نیاز داشته باشد. درست است که فولادکاران زمانی دچار مشکلات تولید و کنترل هزینه شدند، اما این دلیل موجهی نیست که بار مالی آنها را به گردن معدن‌کاران بیندازند.

    دبیر انجمن تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان سنگ آهن با بیان اینکه هنوز حمل و نقل مشکل مهم سنگ آهن در ارائه قیمت تمام شده است، اظهار کرد: در بخش استخراج به دلایل جغرافیایی و زمین شناسی مزایایی در کشور موجود است که قیمت تمام شده بسیار پایین است و مشکل در حال حاضر گرانی حمل و نقل به صورت زمینی و دریایی است که قیمت نهایی محصول را بالا می برد.

    وی ادامه داد: در همین راستا تشکیل کمیته مشترک بین معدن‌کاران و وزارت راه پیشنهاد شده است که در آخرین جلسه کمیسیون معدن اتاق بازرگانی مورد بحث قرار گرفت و نتایج اعلام خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها