عصر خودرو

قیمت ها در سراشیبی؛

گام بلند اونس برای نفوذ در بازار آتی سکه

عصر بازار- ادامه روند رو به پایین طلا در بازارهای جهانی طی روزهای اخیر موجب کاهش قیمت سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران شد.

گام بلند اونس برای نفوذ در بازار آتی سکه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، دیروز هر پنج سررسید آتی سکه در بورس کالای ایران شاهد روند کاهشی قیمت ها بود، به طوری که سکه در سررسید تیر ماه با نرخ یک میلیون و 21 هزار تومان معامله شد و افت 0/18 درصدی را تجربه کرد، این در شرایطی است که سکه تحویل شهریورماه با کاهش 0/39 درصدی به قیمت یک میلیون و 33هزار تومان رسید. همچنین قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و 45هزار تومان معامله شد و با افت 0/6 درصدی رو به رو شد. سکه تحویل آبان نیز با 0/53 درصد کاهش به قیمت یک میلیون و 62 هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید اسفند ماه نیز با نرخ یک میلیون و 80 هزار تومان معامله شد و افت 0/49 درصدی را به ثبت رساند.

    حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به 7هزار و 21 قرارداد و ارزش آن به بیش از 755 میلیارد ریال رسید.

    از سویی در بازار نقدی نیز طی روز سه‌شنبه، کاهش بهای اونس در بازارهای جهانی موجب شد که معامله‌گران سکه به بازار دلار وارد شوند. تا ساعت 3 بعدازظهر سه‌شنبه، بهای اونس در بازارهای جهانی زیر مرز هزار و 250 دلار بود تا معامله‌گران سکه برای حمایت از دارایی خود اقدام به خرید دلار کنند. البته تحرکات آنها نیز نتوانست مانع کاهش قیمت سکه تمام شود، هر چند که مانع از افت بیشتر آن شد. در چهارمین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی با 5 هزار تومان کاهش به قیمت یک میلیون و 7 هزار تومان رسید. فعالان بازار سکه، روند نزولی اونس در بازارهای جهانی را عامل اصلی کاهش قیمت دانستند. به گفته آنها، کاهش بهای اونس موجب شدکه انتظارات کاهشی معامله‌گران سکه افزایش پیدا کند.

    این در شرایطی است که نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی با  یک هزار تومان کاهش قیمت در بازار نقدی رو به رو شدند، به طوری که نیم سکه با قیمت 519 هزار تومان، ربع سکه با قیمت 277 هزار تومان به فروش رسید؛ سکه یک گرمی نیز در محدوده 189 هزار تومان به فروش رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها