عصر خودرو

تجارت ۲۰۰ میلیون دلاری ایران و هند در نخستین ماه ۲۰۲۴

عصر بازار- وزارت بازرگانی و صنعت هند از رشد ۱۵ درصدی صادرات این کشور به ایران در ماه نخست ۲۰۲۴ خبر داد و کل تجارت دو کشور در این ماه را بیش از ۲۰۰ میلیون دلار اعلام کرد.

تجارت ۲۰۰ میلیون دلاری ایران و هند در نخستین ماه ۲۰۲۴
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی و صنعت هند نشان می‌دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در نخستین ماه سال جاری میلادی با رشد 3 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 202 میلیون دلار رسیده است. ارزش تجارت دو کشور در ژانویه 2023 بالغ بر 197 میلیون دلار اعلام شده بود.

    بر اساس این گزارش، صادرات هند به ایران در ژانویه 2024 نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش یافته و به 148 میلیون دلار رسیده است. هند در ژانویه سال قبل 129 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود. اما واردات هند از ایران در ژانویه امسال کاهش 20 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و به 54 میلیون دلار بالغ شده است. هند در ژانویه سال قبل 68 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

    برنج، کنجاله دانه‌های روغنی، میوه و چای مهم‌ترین کالاهای صادراتی هند به ایران در ماه نخست امسال بوده است. هند در این ماه 79 میلیون دلار برنج، 38 میلیون دلار کنجاله دانه‌های روغنی، 8 میلیون دلار میوه و 3 میلیون دلار چای به ایران صادر کرده است.

    میوه، مواد خام تولید رنگ، و فرآورده‌های نفتی مهم‌ترین کالاهای وارداتی هند از ایران در ماه نخست 2024 بوده‌اند. هند 29 میلیون دلار میوه، 10 میلیون دلار مواد خام تولید رنگ و 8 میلیون دلار فرآورده نفتی از ایران در این مدت وارد کرده است.