عصر خودرو

قیمت نفت کماکان صعودی ماند

عصر بازار- قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار آسیا، با انتظارات برای محدودتر شدن عرضه روسیه، برای دومین روز متوالی افزایش پیدا کرد.

قیمت نفت کماکان صعودی ماند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با 23 سنت افزایش، به 86 دلار و 98 سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت آمریکا با 28 سنت افزایش، به 82 دلار و 23 سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص در معاملات روز گذشته با یک دلار و 32 سنت افزایش، بسته شدند.

    به گفته تحلیلگران گروه بانکی ANZ، نفت خام از مسائل بخش عرضه و تداوم تنشهای ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، حمایت یافته است.

    سه منبع صنعتی آگاه روز دوشنبه اعلام کردند: دولت روسیه به شرکت‌ها دستور داده است تولید نفت را در سه ماهه دوم کاهش دهند تا مطابق با تعهدات مسکو در برابر اوپک پلاس، دستیابی به هدف تولید 9 میلیون بشکه در روز تا پایان ژوئن، تضمین شود. تولید نفت روسیه در اواخر فوریه، 9.5 میلیون بشکه در روز بود.

    همزمان، حملات پهپادی اوکراین به پالایشگاههای نفت روسیه ادامه دارد. پالایشگاه کویبیشف پس از آتش سوزی که در صبح روز شنبه روی داد، مجبور شد نیمی از ظرفیت تولید خود را متوقف کند.

    بر اساس گزارش رویترز، والت چانسلر، استراتژیست انرژی در یادداشتی نوشت: در نشانه دیگری از محدود بودن عرضه نفت، ظرفیت تولید پالایشگاههای آمریکایی در هفته آینده به میزان 300 هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت در حالی که عرضه داخلی، به میزان 500 هزار بشکه در روز محدود می‌شود.

    برچسب ها