عصر خودرو

پتروناس مذاکره برای فروش سهام به روسیه را رد کرد

عصر بازار- شرکت ملی نفت و گاز مالزی (پتروناس) روز چهارشنبه هرگونه مذاکره با یک شرکت روسی برای فروش سهام این شرکت نفتی را رد کرد.

پتروناس مذاکره برای فروش سهام به روسیه را رد کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  ایرنا، 'الکساندر نواک' وزیر انرژی روسیه روز دوشنبه از تلاش شرکت روسی 'زاروبژنفت' برای خرید سهام شرکت پتروناس مالزی خبر داد و گفت که دو طرف در حال مذاکره و مطالعه بر روی این پروژه هستند.
    وی دلیل این اقدام را تجربه فراوان پتروناس در استخراج و کشف میدان های نفتی عنوان کرده بود.
    پتروناس حدود 10 سال پیش در دومین سرمایه ‌گذاری بزرگ خارجی خود در آن دوره یک میلیارد و 100 میلیون دلار از سهام شرکت بزرگ نفتی رزنفت روسیه را که به تقریب یک چهارم سهام شرکت می شد، خریداری کرده بود.
    حال وزیر انرژی روسیه ادعا کرده بود که شرکت دولتی نفت 'زاروبژنفت' این کشور قصد دارد در برخی بخش های متعلق به شرکت نفت پتروناس مالزی سرمایه گذاری کند.
    اما پتروناس روز چهارشنبه در بیانیه ای گزارش های خبری در مورد مذاکره با این شرکت روسی را برای فروش سهام تکذیب کرد.
    پتروناس اعلام کرد که در حال حاضر مذاکراتی با هیچ طرف روسی به منظور این کار صورت نمی گیرد.
    شرکت ملی نفت و گاز مالزی توضیح بیشتری در این مورد نداد و با توجه به تاکید بر اینکه مذاکراتی برای فروش سهام صورت نمی گیرد، اعلام نکرد که در حال چه مذاکراتی است.
    پتروناس که در سال 1974 تاسیس شد، سال 2013 توانست در فهرست 'فورچون جهانی 500' در رتبه 75 بزرگترین شرکت های جهان قرار گیرد.
    این شرکت از معدود کمپانی های نفت و گاز جهان است که با توجه به سال های اندک فعالیت در صنایع نفت و گاز، هم اکنون دارای فعالیت و تیم های عملیاتی در هر دو بخش صنایع بالادستی و پایین دستی صنعت نفت است.
    این شرکت در حوزه هایی از قبیل پالایش نفت و گاز، احداث خطوط لوله انتقال، انتقال ال.ان.جی، مدیریت جایگاه های سوخت و بازاریابی محصولات پتروشیمی تا عملیات اکتشاف، استخراج، حفاری، تولید و ذخیره سازی نفت خام، گاز طبیعی و فرآورده های نفتی فعالیت می کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها