عصر خودرو

امروز در بورس کالا رقم می خورد

انتشار ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق سلف موازی در حوزه کشاورزی

عصر بازار- شرکت تعاونی پایانه صادرات محصولات کشاورزی روماک گستر پارس با هدف تامین سرمایه در گردش خود برای تولید ۸ هزار و ۳۳۳ تن کیوی در دو مرحله اقدام به انتشار اوراق سلف موازی استاندارد در بورس کالای ایران به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان می کند که امروز یکشنبه ۲۷اسفند ماه در مرحله نخست اوراق سلف موازی به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان منتشر می شود.

انتشار ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق سلف موازی در حوزه کشاورزی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر، بورس کالای ایران در اطلاعیه ای از عرضه اولیه نوبت اول اوراق سلف موازی استاندار کیوی متعلق به شرکت تعاونی پایانه صادرات محصولات کشاورزی روماک گستر پارس خبر داد.

    در این اطلاعیه آمده است: عرضه اولیه این اوراق در نمادهای «عکیوی1» و «عکیوی2» به تعداد 500 هزار قرارداد و با قیمت 6 میلیون ریال در هر قرارداد 10 کیلوگرمی از طریق شرکت کارگزاری کاریزما در روز یکشنبه 27 اسفند انجام خواهد شد.

    عرضه اولیه به روش گشایش بوده و دوره پیش گشایش از ساعت 10:30 تا 11 است و از ساعت 11 تا 12:30 دوره عادی معاملات انجام می شود. معاملات ثانویه نیز از 28 اسفند آغاز و تا 27 شهریور 1404 ادامه خواهد داشت.

    هر قرارداد معادل 10 کیلوگرم کیوی است و انتشار اوراق در دو مرحله انجام خواهد شد مرحله اول 300 میلیارد تومان و مرحله دوم 200 میلیارد تومان که پس از ارائه گزارش شرکت درخصوص محل مصارف وجوه حاصل از انتشار اوراق مرحله اول و تایید مجوز انتشار اوراق توسط هیات پذیرش کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالا امکان پذیر خواهد بود.

    بازدهی این اوراق در سررسید در دو حالت قابل تبیین است. درصورتی که دارندگان اوراق نسبت به اعمال اختیار فروش خود به قیمت 134.5 درصد ضرب در قیمت پایه در عرضه اولیه اقدام کنند، این اوراق برای سرمایه گذاران در سررسید بازدهی 18 ماهه حداقل 34.5 درصدی خواهد داشت. اما درصورتی که شرکت تعاونی پایانه صادرات محصولات کشاورزی روماک گسترش پارس نسبت به اعمال اختیار خرید خود به قیمت 140.5 درصد ضرب در قیمت پایه در عرضه اولیه اقدام کند، بازدهی 18 ماهه اوراق سلف در سررسید حداکثر 40.5 درصد خواهد بود.

    همانگونه که اشاره شد زمان سررسید اوراق 18 ماه پس از عرضه اولیه خواهد بود.

     

     

    برچسب ها