عصر خودرو

معاون شرکت ملی حفاری ایران خبرداد:

حفاری و تکمیل ۳۰ حلقه چاه نفت و گاز در دو ماهه امسال

عصر بازار- معاون عملیات حفاری شرکت ملی حفاری ایران گفت: تلاشگران عرصه صنعت حفاری در شرکت ملی حفاری ایران در دو ماه نخست سال جاری موفق به حفاری و تکمیل ۳۰ حلقه چاه نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور شدند.

حفاری و تکمیل ۳۰ حلقه چاه نفت و گاز در دو ماهه امسال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، حمیدرضا خوشایند با اعلام این خبر اظهار کرد: از این تعداد چاه 15 حلقه چاه از نوع توسعه‌ای - توصیفی و 15 حلقه تعمیری - تکمیلی بوده است.

    وی افزود: از این چاه‌ها 17 حلقه در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، دو حلقه در شرکت نفت فلات قاره، 9 حلقه در پروژه‌های مربوط به شرکت مهندسی و توسعه نفت و دو حلقه در قالب پروژه‌ای حفاری شد.

    خوشایند با بیان این‌که در این مدت 75 دستگاه حفاری خشکی و دریایی شرکت در مدار عملیات قرار داشته است، گفت: متراژ حفاری از ابتدای فروردین تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال 53 هزار و 669 متر به ثبت رسید.

    وی خاطرنشان کرد: از متراژ حفاری انجام‌شده 17 هزار و 263 متر مربوط به پروژه‌های کلید در دست است که از صفر تا 100 عملیات اجرایی حفاری این پروژه‌ها بر عهده شرکت ملی حفاری ایران بوده است.

    خوشایند در خصوص جلوافتادگی در عملیات حفاری که در نتیجه تعامل میان واحد متقاضی و شرکت ملی حفاری و بهره‌گیری از روش‌های نوین حفاری محقق می‌شود، عنوان کرد: در 2 ماهه امسال، حفاری 5 حلقه چاه 74 روز زودتر از برنامه تعریف‌شده شرکت‌های متقاضی انجام شد.

    معاون عملیات حفاری شرکت ملی حفاری ایران به راه‌اندازی دکل جدید 95 فتح در روزهای اخیر در حوزه مناطق نفتخیز جنوب اشاره و خاطرنشان کرد: در سال جاری دستگاه‌های حفاری خشکی سنگین 72 و 73 فتح و دکل فوق سنگین خشکی 30 فتح که با استفاده از منابع داخلی و خارجی ساخته‌شده نیز به ناوگان شرکت افزوده می‌شود.

    وی در خصوص راه‌اندازی دکل دریایی مورب که در یارد تعمیرات شرکت، بازسازی و به موقعیت عملیاتی در سکوی ابوذر در آب‌های خلیج فارس انتقال یافته است، گفت: این دکل در حال اثبات در این موقعیت است و به زودی عملیاتی خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها