عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

تامین مالی پروژه‌های صنعتی از مسیر بازار سرمایه

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: وجود تعداد زیادی پروژه صنعتی در کشور نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی دارد که تنها راه تامین منابع مالی مورد نیاز آنها کمک و بهره‌گیری از ابزارهای تامین مالی بازار سرمایه برای جذب سرمایه‌گذاران است.

تامین مالی پروژه‌های صنعتی از مسیر بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، روزبه معین زاده، در رابطه با تامین مالی صنایع و پروژه‌های مهم کشور از مسیر بازار سرمایه گفت: با تنوع‌سازی ابزارهای مالی موجود در بازار سرمایه به طور حتم سرمایه‌های متعددی جذب بازار سرمایه می‌شوند که البته این موضوع نیازمند بسترسازی‌هایی است تا بتواند در راستای تامین مالی مناسب در کشور حرکت کند.

    تنوع ابزارهای مالی در بازار سرمایه

    وی با اشاره به این که تنوع ابزارهای مالی در بازار سرمایه نقش مهمی در کیفی‌سازی و جذب سرمایه‌گذاری به خصوص بخش‌های مولد بسیار پُررنگ دارد، افزود: گسترش فعالیت بخش خصوصی در کشور و بسترسازی برای حضور این بخش به منظور سرمایه‌گذاری در بخش‌ها و پروژه‌های مهم صنعتی و عمرانی و دیگر پروژه‌ها می‌تواند روند سرمایه‌گذاری در کشور به ویژه بازار سرمایه را افزایش داده و سرمایه‌ها را به سمت رونق تولید هدایت کند.

    جذب سرمایه‌گذاران

    معین‌زاده با اشاره به این که طی سال‌های اخیر ایجاد ابزارهای مالی به ویژه صندوق‌های سرمایه‌گذاری تنها در جهت تامین مالی برای پروژه‌ها بوده است، عنوان کرد: وجود تعداد زیادی پروژه صنعتی در کشور نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی دارد که تنها راه تامین منابع مالی مورد نیاز آنها کمک و بهره‌گیری از ابزارهای تامین مالی بازار سرمایه برای جذب سرمایه‌گذاران است.

    مشارکت بیشتر بخش خصوصی

    این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: به منظور رونق تولید در صنایع باید سرمایه مورد نیاز آنها تامین شود که این نیازها در سایه کاهش قانون و مقررات و برخی محدودیت‌ها، مشارکت بیشتر بخش خصوصی، تشویق سرمایه‌گذاران برای توسعه اقتصادی و تخصیص منابع مالی مورد نیاز واحدهای تولیدی امکانپذیر است.

    وی گفت: زمانی تنوع‌سازی ابزارهای مالی در کشور موثر خواهد بود که بتوان بستر را برای جذب سرمایه‌گذاری در کشور به خصوص بازار سرمایه هموار کرد تا سرمایه‌گذاران بدون نگرانی و با استفاده از این ابزارها سرمایه‌های خود را به منظور تامین مالی پروژه‌ها وارد بازار کنند.

    برچسب ها