عصر خودرو

کارشناس بازارهای مالی مطرح کرد:

ابزارهای مالی بورسی، مسیری هموار برای رونق تولید

عصر بازار- یک کارشناس بازارهای مالی بیان کرد: با راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری و هدایت منابع موجود این صندوق‌ها به سمت واحدهای تولیدی در بخش‌های مختلف، شاهد کنترل تورم خواهیم بود.

ابزارهای مالی بورسی، مسیری هموار برای رونق تولید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، غلامرضا سلامی، در رابطه با نقش ابزارهای مالی در کنترل و مهار تورم گفت: به طور کلی، ابزارهای مالی در صورتی که نقدینگی‌ را جذب و آن را به سمت تولید هدایت کنند، نقش قابل توجهی در مهار تورم خواهند داشت.

    وی با تاکید بر این که باید از ابزارهای مالی به درستی بهره برد، اظهار داشت: با راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری و هدایت منابع موجود این صندوق‌ها به سمت واحدهای تولیدی در بخش‌های مختلف، شاهد کنترل تورم خواهیم بود.

    سلامی عنوان کرد: اگر منابع مالی به سمت تولید و سرمایه‌گذاری مولد حرکت کند، به طور قطع، شاهد کاهش تورم خواهیم بود.

    کنترل پایدار تورم در بلندمدت

    کارشناس بازارهای مالی با بیان این که تورم یکی از اصلی‌ترین معضلات اقتصاد کشور طی دهه‌های گذشته بوده و همواره کارشناسان اقتصادی بر لزوم کنترل اصولی آن تاکید کرده‌اند، تصریح کرد: اگر قرار باشد ابزارها به صورت مفید بتوانند تورم را کنترل کنند در مرحله نخست باید منابع را به سمت تولید پیش برده و منابع جذب شرکت‌های تولیدی شود.

    سلامی با اشاره به این که برای کنترل پایدار تورم در بلندمدت باید اقدامات ویژه و ساختاری‌تری در دستور کار سیاستگذار قرار گیرد، افزود: به نظر می‌رسد اگر شیوه‌ای و یا ابزاری برای مهار تورم مانع رشد تولید شود و به آن لطمه بزند، آن شیوه و روش غلط است و باید کنار گذاشته شود.

    برچسب ها