عصر خودرو

مدیرعامل یک شرکت فولادی مطرح کرد:

شفافیت عملکرد ناشران با تجدیدارزیابی دارایی‌ها

عصر بازار- مدیرعامل یک شرکت فولادی گفت: تجدید ارزیابی دارایی‌ها موجب حاکم شدن شفافیت در صورت‌های مالی و عملکرد ناشران می‌شود.

شفافیت عملکرد ناشران با تجدیدارزیابی دارایی‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، احسان دشتیانه در رابطه با مزیت تجدید ارزیابی دارایی‌ها، اظهار کرد: تجدید ارزیابی دارایی‌ها یکی از استانداردهای حسابداری است و به عنوان تکلیف به حساب می‌آید، این مسئله در صورت اجرا، افزون بر نزدیک شدن دارایی شرکت به دارایی ثبت شده موجب افزایش ارزش دارایی و شفافیت سودهای حاصله می‌شود.

    وی افزود: اقدام سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای تجدید ارزیابی دارایی‌ها موجب حاکم شدن شفافیت در صورت‌های مالی و عملکرد ناشران می‌شود، همچنین با اجرای درست این امر شاهد بروزرسانی تجهیزات و توسعه زیرساخت‌های تولیدی خواهیم بود.

    کشف واقعی قیمت محصولات

    مدیرعامل این شرکت فولادی در ادامه در رابطه با مزیت عرضه محصولات فولادی در بورس کالا، اظهار کرد: عرضه محصولات در بورس کالا به سبب وجود ابزارها و زیرساخت‌های لازم موجب افزایش شفافیت و کشف واقعی قیمت می‌شود.

    دشتیانه با بیان این که عرضه محصولات تولیدی در بورس کالا به سبب کاهش حضور دلالان، واسطه‌گرها و سفته‌بازان سبب سودآوری مستقیم تولیدکنندگان می‌شود، گفت: تا قبل از ورود شرکت‌های فولادی به بورس کالا شاهد نابرابری در توزیع سودهای حاصله در بازار آزاد بودیم.

    وی تاکید کرد: عرضه محصولات فولادی در بورس کالا از دهه 80 به سبب حذف قیمت‌گذاری دستوری موجب کاهش فاصله فروش حاشیه بازار با قیمت کارخانه شده است.

    مدیرعامل صبا فولاد در پایان، تامین انرژی، ادامه روند حمایت بورس کالا از تولیدکنندگان فولاد و صیانت از ماده 18 قانون توسعه ابزارهای مالی را از مهم‌ترین دغدغه شرکت‌های فولادی برشمرد.

    برچسب ها