عصر خودرو

ستون فقرات اقتصاد آلمان در آستانه ورشکستگی

عصر بازار- شبکه خبری بلومبرگ به نقل از شخصیت‌های تجاری شناخته شده و تحلیلگران بخش صنعت گزارش داد که شرکت‌های سنتی و خانوادگی بزرگ در آلمان که ستون فقرات اقتصاد این کشور تلقی می‌شوند، در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

ستون فقرات اقتصاد آلمان در آستانه ورشکستگی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، شبکه خبری بلومبرگ روز شنبه به نقل از شخصیت‌های تجاری شناخته شده و تحلیلگران بخش صنعت گزارش داد که شرکت‌های سنتی و خانوادگی بزرگ در آلمان که ستون فقرات اقتصاد این کشور تلقی می‌شوند، در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

    طبق گزارش ها، صاحبان تقریباً سه میلیون کسب و کار خانوادگی، به دلیل موانع اقتصادی، افزایش هزینه‌های استقراض و تشدید تشریفات اداری، سرمایه گذاری روی فناوری‌های جدید را غیرممکن می‌دانند و یا می‌گویند به دردسرهایی که در پی دارد، نمی‌ارزد.

    ینس کرین، رئیس بخش ادغام در کومرزبانک Commerzbank که متخصص در زمینه مشاغل خانوادگی است، در این باره گفت: تعداد شرکت‌های کوچک و متوسط آلمانی که برای فروش عرضه می‌شوند، سال‌هاست که در حال افزایش است.

    وی افزود: (اعمال) مقررات جدید به همراه نیاز به سرمایه‌گذاری هنگفت برای تغییر یا گسترش کسب‌وکارها، این حس را در میان بسیاری از کارآفرینان ایجاد کرده است که می‌گویند "دیگر بس است".

    این تحلیلگر همچنین تأکید کرد که وضعیت کسب و کارها حتی قبل از به وجود آمدن این مشکلات به دلیل همه گیری ویروس کرونا و بحران انرژی پیچیده شده بود.

    طبق گزارش ها، این شرایط چالش برانگیز باعث شده است که برخی از مالکان به فکر فروش شرکت خود باشند، و این در حالی است که ورثه تمایل کمتری به تصاحب کسب و کار خانوادگی خود دارند.

    یان فیلیپ فاندر، یکی از مالکان شرکت شرکای پراونتیس Proventis Partners که به شرکت‌های خانوادگی در آلمان، اتریش و سوئیس مشاوره مالی می‌دهد، در این باره گفت: ذهنیت وراث تغییر کرده است، و تعداد کمتری از وارثان شرکت مایل به قبول مسئولیت به عنوان مدیر اجرایی برای والدین خود هستند.

    این وضعیت پس از آنکه دادگاه قانون اساسی آلمان به حزب حاکم این کشور دستور داد تا کمک‌های مالی خارج از بودجه را در سال 2023 متوقف کند، چالش برانگیزتر شد.

    برچسب ها