عصر خودرو

رئیس تشکل فولادی:

برنامه ایران توسعه طرح های گازی داخلی و خارجی است

عصر بازار- رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله های فولادی و پوشش خطوط انتقال گفت: ایران اسلامی در اندیشه سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد دلاری برای توسعه طرح های گازی و گسترش پالایشگاه هاست و شرکت های خارجی که زودتر وارد عمل شوند، فرصت های بهتری خواهند داشت.

برنامه ایران توسعه طرح های گازی داخلی و خارجی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «ولی الله مهابادی» امروز (سه شنبه) در نشست بین المللی لوله و پروفیل فولادی با حضور نمایندگان شرکت های خارجی و داخلی در تهران افزود: اکنون شرایط بین المللی مناسبی برای همکاری شرکت های خارجی با ایران فراهم است. بازار انرژی پاکستان، عراق، خلیج فارس و اروپا و خط انتقال از مسیر ترکیه مطرح است. افغانستان نیز در کنار این بازارهای هدف صادراتی جایگاه خود را دارد.
    وی ادامه داد: جمهوری اسلامی اجرای دو هزار کیلومتر خطوط لوله را برای 94 شهر برنامه ریزی کرده است که باید در 18 ماه آینده عملیاتی شود.
    مهابادی یادآوری کرد: براساس پروژه های آبرسانی در سطح کشور در قالب مناطق گرمسیری 500 کیلومتر لوله نیاز است و شرکت های خارجی که با ایران طرف قرارداد باشند، با توجه به امنیت و شرایط اقتصادی می توانند از شرایط برد- برد بهره برداری کنند.
    وی اضافه کرد: شرکت های خارجی که زودتر در چارچوب پروژه های تعیین شده با ایران همکاری خود را آغاز کنند، فرصت های زیادی خواهند داشت.
    به گفته وی، پروژه های گازرسانی، ساخت خطوط انتقال گاز و طراحی چندین خط سراسری مانند خطوط نهم و یازدهم در برنامه ریزی ها پیش بینی شده و پروژه خط انتقال گاز به عراق یک طرح اولویت دار است.
    رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله های فولادی و پوشش خطوط انتقال افزود: ایران دارای جمعیت 80 میلیون نفری است و بازار 400 میلیون نفری آسیای میانه در شمال کشور ما قرار دارد. بنابراین همکاری های مشترک در این بخش می تواند فرصت های نوینی را در برابر سرمایه گذاران خارجی قرار دهد.
    مهابادی یادآوری کرد: پارسال بخش خصوصی ایران توانست 200 میلیون دلار صادرات لوله به ترکمنستان داشته باشد، بنابراین بازار منطقه در کنار توانمندی بخش خصوصی کشور ما عرصه مناسبی برای همکاری مشترک را فراهم می سازد.
    این همایش که از سوی موسسه بین المللی متال بولتن برنامه ریزی شده است، بعدازظهر چهارشنبه به کار خود پایان می دهد.
    جمهوری اسلامی ایران اکنون چهاردهمین فولادساز جهان محسوب می شود و تولیدکنندگان ایرانی پارسال برای نخستین بار موفق به صادرات چهار میلیون و 100 هزار تن فولاد شدند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها